نه توان پاسخگو کردن مدیران را دارید نه اراده عزل آنها!

در طول مدت یک سال و اندی، اغلب مدیران جدید و باقی مانده از دولت دوازدهم در آذربایجان شرقی یا از رسانه فراری بودند، یا برای گفتگو با آنها باید دم چند نفر را می دیدیم تا سفارش کنند و پاسخگو باشند!!!!

پاسخگویی مدیران دستگاه‌های دولتی به رسانه‌ها امری است که رییس جمهور از همان بدو روی کار آمدن دولت سیزدهم بر آن تاکید داشته است و مدیران را ملزم به گفتگو با مردم و رسانه‌ها کرده اند.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در نشست خبری خود در هفته دولت بر لزوم همراهی و همکاری مدیران دولتی با رسانه‌ها جهت گزارش عملکرد خود و پاسخگویی به سوالات آنها تاکید کرد.

استاندار همچنین در مراسم روز دانشجو در جمع دانشگاهیان، موضوع را فراتر برد و گفت: هر مدیری که دعوت دانشجویان برای حضور در دانشگاه را رد کند، عزل می کنم.

در طول مدت یک سال و اندی، اغلب مدیران جدید و باقی مانده از دولت دوازدهم در آذربایجان شرقی یا از رسانه فراری بودند، یا برای گفتگو با آنها باید دم چند نفر را می دیدیم تا سفارش کنند و پاسخگو باشند!!

این رویه‌ی فرار از پاسخگویی در دولت سیزدهم در استان یک گام به جلوتر رفته تا جایی که مدیرکل یکی از دستگاه های دولتی مانع انتشار مصاحبه مربوط به دستگاه مطبوع خود شد! و گفت ….!!

در یک مورد دیگر که در دولت سیزدهم کشف شده اینکه چندی قبل بعد از انتشار مصاحبه مربوط به یک مقام دولتی در تبریز، فردی با عنوان مشاور رسانه ای همان مقام مسئول طی تماسی گفت من باید در جریان بودم چرا منتشر کردید؟؟!!

با وجود سیاست های خلق الساعه در روند رسانه ای مدیران استانی، اکنون رسانه‌ها بعنوان پل ارتباطی مردم با مسئولین جوابی برای اقناع افکار عمومی ندارند! آقایان یا مدیران را پاسخگو کنند و یا پاسخگو کنند و یا پاسخگو کنند چون شاید نتوانند عزل کنند.

About Author