نه قَدَر « عیبی یوخ » ؟

تیم فوتبال تراکتور تبریز در دیدار خانگی مقابل ذوب آهن متحمل شکست سنگین چهار بر یک شد تا با رویای قهرمانی وداع کند.
دیدار تیم‌های تراکتور تبریز و ذوب آهن اصفهان در چارچوب هفته بیست‌وسوم رقبات‌های لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۷  جمعه ۲۴ فروردین در ورزشگاه یادگار امام(ره) برگزار شد که در نهایت این دیدار با برتری ۴ بر یک ذوب آهن به پایان رسید.
تراکتور که هفته گذشته در دقایق پایانی مقابل آلومینیوم اراک متوقف شده بود برای ماندن در کورس قهرمانی به ۳ امتیاز این دیدار خانگی احتیاج داشت و در مقابل ذوب آهن از شرایط خوب نیم فصل اول فاصله گرفته‌اند و بعد از شکست ۲ بر صفر خانگی مقابل شمس آذر محمد ربیعی از سمت خود استعفا داد ولی مدیریت باشگاه با این استعفا مخالفت کرد.
شاگردان ربیعی اما یک رکورد خیلی جالب دارند و بیشترین تعداد برد بیرون از خانه را در بین تیم‌های لیگ برتری به خود اختصاص داده‌اند. برای اولین بار هواداران بانوان تراکتور در این دیدار اجازه ورود به ورزشگاه را داشتند و استقبال خوبی نیز از این دیدار انجام دادند.
برخلاف جریان بازی این تیم ذوب آهن بود که موفق شد در دقیقه ۳۴ گل اول را به ثمر برساند. پاس در عرض امیرحسین جدی به محمدحسین اسلامی رسید و ضربه زمینی و محکم این بازیکن وارد دروازه پورحمیدی شد.
شاگردان ربیعی در دقیقه ۵۷ موفق شدند اخلاف را به ۲ گل افزایش دهند. ضد حمله سریع ذوب آهن با پاس در عمق جواد محمدی به اسلامی همراه شد و این بازیکن در موقعیت تک به تک موفق شد در این دیدار دبل کند.
ذوب آهن به خوبی از آشفتگی بازیکنان تراکتور استفاده کرد و در دقیقه ۶۱ گل سوم را نیز وارد دروازه تراکتور کرد. ضربه بلند پارسا جعفری با اشتباه حسینی به جواد محمدی رسید و این بازیکن از خروج اشتباه پورحمیدی به خوبی استفاده کرد و برای سومین‌بار دروازه تراکتور را باز کرد.
این پایان کار نبود، امیرحسین جدی موفق شد در دقیقه ۸۱ از پشت محوطه جریمه با یک ضربه تماشایی گل چهارم را به ثمر برساند نا کابوس تی‌تی‌ها در تبریز کامل شود و هواداران این تیم ورزشگاه را ترک کنند.
مهدی عبدی در دقایق پایانی موفق شد از روی نقطه پنالتی یکی از گل‌ها را جبران کند.
با این نتیجه تراکتور ۴۰ امتیازی در رتبه سوم باقی ماند ماند و در مقابل ذوب آهن با ۳۰ امتیاز در رتبه هشتم قرار گرفت.
تراکتور با قبول این شکست ۴۰ امتیازی باقی ماند.
تماشاگران حاضر در این بازی در اعتراض به نتیجه کسب شده، قبل از اتمام وقت قانونی بازی ورزشگاه را ترک و تیم ذوب آهن را تشویق کردند.
بانوان هوادار تراکتور امروز برای نخستین بار در بازی های لیگ برتر در ورزشگاه یادگار امام حاضر شدند.
یکی از تماشاگران این بازی به دلیل ناراحتی قلبی توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد.
سرمربی تراکتور: برنامه هایمان از ابتدا تا انتها بد پیش رفت

اما سرمربی تراکتور با بیان اینکه تمامی برنامه هایش در مصاف با ذوب آهن از ابتدا تا انتها بد پیش رفت، گفت: حریف در این بازی فضاهای نفوذ را به خوبی بسته بود.
پاکو خمز در نشست خبری بعد از بازی مقابل ذوب‌آهن که با شکست سنگین چهار بر یک تیمش همراه شد در مورد پاس‌های متعدد در خط دفاع و عدم تغذیه خط حمله تیم، اظهار کرد: شیوه بازی ما از زمان حضورم چنین بوده و مدافعان باید بازی‌سازی را از عقب زمین شروع کنند.
وی ادامه داد: گاهی با سرعت بیشتر خودمان را به زمین حریف می‌رساندیم و گاهی نیز حریف فشار آورده و فضاها را می‌بست.
خمز گفت: ما همواره به این شکل بازی می‌کنیم که برخی اوقات نتیجه بخش می‌شود و هر از گاهی نه.
وی ادامه داد: امروز حریف فضاها را به خوبی بسته بود و وقتی یک بازی را با این نتیجه واگذار می‌کنیم به این معناست که تمامی کارهایمان بد پیش رفته است.
خمز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تراکتور برنامه‌ای برای برد نداشت و همچنین به درستی حریف را آنالیز نکرده بود، گفت: من با نظر شما موافق نیستم بازی از همان ابتدا بد پیش رفت و این موضوع ارتباطی با نداشتن برنامه و آنالیز ندارد.
وی افزود: ما امروز بی‌دقتی داشتیم و توپ‌های زیادی را لو دادیم و این موضوع، ارتباطی به آنالیز ندارد. می‌توانم بگویم امروز، روز ما نبود.
خمز درباره تعویض‌های زودهنگام، توضیح داد: ما نیاز به گل داشتیم و دفاع کم کرده و به تعداد هافبک‌هایمان اضافه کردیم و سپس یک مهاجم آوردیم امروز زمانی که به گل نیاز داشتیم، ریسک کردیم که جواب نگرفتیم و حریف روی ضدحملات به ما فشار آورد و به گل رسید.
سرمربی تراکتور در مورد شعار هواداران علیه‌اش، گفت: بخشی از کار من همین است. من همیشه مسئولیتی که باید بر عهده بگیرم را عهده‌دار می‌شوم به بازیکنان و تیمی که توانسته ما را در گذشته بارها شاد کند، اعتماد دارم و از طرف خودم و باشگاه از هواداران عذر می‌خواهم که نتوانستیم آنان را خوشحال کنیم. این تیم شایستگی اعتماد بیشتر را دارد.
وی ادامه داد: امروز بازیکنان ما در رختکن به خاطر این نتیجه گریه می‌کردند این ناراحتی بازیکنان به خاطر نتیجه نبود، بلکه به خاطر ناراحتی هواداران بود.
وی افزود: امروز هواداران‌ به بازیکنان معترض بودند تلاش بازیکنان برای شاد کردن هواداران و جلب رضایت آنان است هدف‌مان فقط برای خوشحالی هواداران بوده و ناراحتی‌مان هم به همین دلیل است.
خمز ادامه داد: بازیکنان شایسته حمایت بیشتر از سوی همه به ویژه طرفداران هستند فوتبال همین است ، همیشه قرار نیست شادی باشد لحظات سختی دارد و در چنین شرایطی به حمایت آنان نیاز داریم.
وی در مورد عملکرد دروازه‌بان تیم، گفت: همان طور که گفتم مسئول اصلی این نتیجه من هستم؛ نه دروازه‌بان و سایر بازیکنان. اکنون زمان مناسبی برای آنالیز اینکه چه کسی مقصر بود، نیست و صحبت کردن از یک بازیکن خاص در این شرایط، غیرمنصفانه است.
وی گفت: ما یک تیم هستیم، وقتی نتیجه بدی می‌گیریم، همه مقصر هستیم و در صورت موفقیت نیز همه‌مان سود می‌بریم.
سرمربی تراکتور در پاسخ به سوالی مبنی بر فاصله دروازه‌بانان اول و دوم تیم، اظهار کرد: هر وقت نیاز باشد، می‌توانیم از دروازه‌بان دوم هم استفاده کنیم.
خمز با تأکید بر اینکه وقتی کسی را فقط زمان پیروزی دوست داشته باشیم، عادلانه نیست، گفت: من بازیکنانم را زمانی که می‌بازیم هم دوست دارم منظورم این نیست که هواداران از ما انتقاد نکنند ما شایسته این انتقادات هستیم فقط می‌خواهم کمی درکمان کنند.
وی ادامه داد: این بازیکنان در طول فصل شایستگی‌های خودشان را نشان داده‌اند و به همین دلیل اکنون اعتماد بیشتری به آنان می‌کنم من در این لحظات سخت بیشتر از همیشه از بازیکنان حمایت کرده و به آنان روحیه می‌دهم و بیشتر از همیشه از آنان انتظار دارم تا تلاششان را افزایش دهند.
خمز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در ۲ بازی خانگی اخیر که نتیجه لازم به دلیل بی دقتی بازیکنان کسب نشده است، بیان کرد: منظورم از بی‌دقتی، لو دادن بیش از اندازه توپ است لو دادن توپ در مقابل تیمی همچون ذوب آهن که ضد حملات خطرناکی ترتیب می‌دهد، خیلی اشتباه است هر بازی ویژگی‌های خودش را دارد و ما در مقابل سپاهان عملکرد خوبی داشتیم و بازی قبلی روی ضربه ایستگاهی ۲ امتیاز از دست دادیم و امروز همه چیز از ابتدا برایمان بد پیش رفت.
وی در پاسخ به این سوال، باتوجه به اینکه هواداران امروز با شعارهایشان خواهان جدایی شما شدند، در صورت تداوم نتایج ضعیف، حرف هواداران را قبول کرده و استعفا می‌دهید یا اینکه برای کسب دلارهای بیشتر تا پایان قرارداد می‌مانید؟ گفت: سوال غیرمحترمانه‌ای کردید، اجازه نمی‌دهم کسی به من توهین کند من با احترام به تمام همکاران شما پاسخ دادم و به آدم بی‌ادبی مثل شما پاسخ نمی‌دهم.
وی گفت: من ۲ سال دیگر قرارداد دارم و مربی حرفه‌ای هستم من در خصوص درآمد شما سوال نمی‌پرسم چون آدم محترمی هستم.
تراکتور با قبول شکست چهار بر یک مقابل ذوب اهن، همچنان با ۴۰ امتیاز در رده سوم جدول است.
از سوی دیگر برخی از هواداران تیم محبوب تراکتور معتقدند که شعار حمایتی معروف “عیبی یوخ” تا زمانی مطرح خواهد شد که شاهد برنامه ریزی دقیق از سوی مسئولان باشگاه و تیم و متعهد شدن آنان مبنی بر                          عدم تکرار اینگونه شکست های مفتضحانه باشد وگرنه این شعار همیشگی نیست.

About Author