نگرانی کادر فنی درباره دوپینگ فرنگی کاران اعزامی

فرنگی کاران اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا درحالی آخرین تمرینات خود را پشت سر می‌گذارند که هنوز جواب آزمایش دوپینگ آن‌ها مشخص نشده است.
پس از این که تست‌های دوپینگ کشتی گیران فرنگی کار در جام تختی سال گذشته بنا بر دلایل عجیبی از جمله ناهماهنگی نادو در روند ارسال و پیگیری بعدی به سرانجام نرسید، فدراسیون پزشکی اواخر هفته گذشته آن‌ها را برای آزمایش از طریق شرکت خصوصی دوباره به آزمایشگاه کلن ارسال کرد و خواستار پاسخ فوری نمونه‌های کشتی فرنگی شد. البته هنوز پاسخی به ایران نرسیده اما باتوجه به اینکه فرنگی‌کاران اواخر فروردین‌ماه راهی مغولستان خواهند شد شاید تا زمان اعزام نتایج آزمایش‌ها مشخص شود.
رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا طی روز‌های ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه و مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا در روز‌های ۳ و ۴ اردیبهشت ماه در شهر اولان باتور کشور مغولستان برگزار می‌شود.
فرنگی کاران ملی‌پوش در حالی آخرین اردوی آماده سازی خود را پشت سر می‌گذارند که بحث دوپینگ یکی از مهمترین دغدغه‌های کادر فنی در رقابت‌های قهرمانی آسیا است. بطوری که اگر نتایج آزمایش‌های دوپینگ مشخص نشود ملی پوشان اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا باید بدون هیچ ارزیابی دقیقی از نظر سلامت راهی مغولستان شوند و این موضوع موجب نگرانی کادر فنی تیم ملی شده است.
درخواست فدراسیون کشتی این بود که قبل از اعزام فرنگی‌کاران، پاسخ نمونه‌ها مشخص شود تا برای کاروان کشتی کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا مشکلی رخ ندهد. در جریان مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی آسیا در سال ۹۸ اتفاق عجیب و غریبی رخ داد؛ بهروز هدایت در مرحله نیمه‌نهایی در حالی که برنده این دیدار بود شکست خورد و بعد از این ماجرا فدراسیون کشتی اعلام کرد تست دوپینگ این فرنگی‌کار کشورمان مثبت اعلام شده بود و او به مدت چهار سال از تمامی فعالیت‌های کشتی محروم شد.
فدراسیون کشتی اواسط فرودین ماه سال جاری در نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان نسبت به عدم مسئولیت پذیری ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران اعتراض شدیدی داشت و اعلام کرد تا رفع نشدن مشکل، هیچ گونه همکاری ای با نادو نخواهد داشت.

About Author