هدف از سفرهای استانی مواجهه نزدیک با مشکلات و رفع آن‌هاست

رئیس قوه قضائیه گفت: هدف از سفرهای استانی، مواجهه نزدیک با مشکلات مردم و رفع آن‌ها تا حد مقدور است.

در این سفر معاونان از جمله معاون اول و مدیران کل قوه قضاییه حجت الاسلام اژه ای را همراهی می کنند.

در این سفر یک روزه رییس قوه قضاییه در صبحگاه مشترک فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی شرکت می کند، در دانشگاه تبریز با دانشجویان این دانشگاه دیدار دارد، با اقشار مختلف مردم استان، قضات، وکلا و کارکنان دادگستری، صنعتگران و تولیدکنندگان در برنامه های مجزا دیدار می کند و در شورای اداری و قضایی آذربایجان شرقی شرکت خواهد کرد.

معاونان حجت الاسلام اژه ای نیز در شهرستان های آذربایجان شرقی برنامه های مختلفی دارند از جمله حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه از ساعت ۸ تا ۱۲.۳۰ دقیقه امروز/چهارشنبه/ در مجمتع قضایی شهید بهشتی تبریز چهره به چهره با مردم دیدار می کند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیئت‌عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان، خراسان‌رضوی، سیستان‌ و بلوچستان، قم، یزد، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، اصفهان، البرز، کردستان و گلستان سفر کرده است.

استان‌های البرز، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، کرمان ، خراسان رضوی، خراسان شمالی و مازندران نیز استان‌هایی هستند که رییس قوه قضاییه در مدت یاد شده بدون انجام تشریفات به آن مناطق سفر کرده است.

نقطه اشتراک تمام سفرهای استانی رییس عدلیه در دوره جدید (اعم از سفرهای رسمی همراه با هیات عالی قضایی و سفرهای غیررسمی و بدون تشریفات) انجام ملاقات‌ها و دیدارهای مستقیم و بلاواسطه با متن مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسایل و مشکلات حقوقی و قضایی آنها و همچنین اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

About Author