هشدار شدید آمریکا به ایران

رئیس‌جمهور آمریکا: اگر حملات گروه‌هایی که گفته می‌شود از سوی جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌شوند، به نیرو‌های آمریکایی در خاورمیانه ادامه یابد، ایران باید برای پاسخ احتمالی آمریکا آماده باشد

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به ایران درباره احتمال واکنش واشنگتن در صورت ادامه حمله به نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاورمیانه هشدار داد.

بایدن گفت: هشدار من این است که اگر اقدام علیه نظامیان آمریکایی ادامه یابد، ما پاسخ خواهیم داد و باید آماده باشید.  یگان‌های ارتش آمریکا در خاورمیانه نه در ارتباط با تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل، بلکه برای مبارزه با گروه‌های تروریستی در آنجا مستقر هستند.

به نوشته تسنیم، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا هم روز سه شنبه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد که کشورش خواهان جنگ با ایران نیست، اما در صورت حمله به نیروهایش در جریان درگیری کنونی در خاورمیانه، پاسخ خواهد داد.

جمهوری اسلامی ادعا‌های امریکا را رد و آن را اشتباه دانسته در عین حال تاکید کرده کنار فلسطین خواهد ایستاد.

 بازگشت به وضع سابق ممکن نیست

به نوشته یورونیوز؛ بایدن با تصریح بر اینکه اسرائیل باید هر کار لازم را در جهت حفاظت از جان افراد غیرنظامی صورت دهد، پیش بینی کرد که بازگشت به شرایط «حفظ وضع موجود» که تا پیش از حمله حماس بین اسرائیل و فلسطینی ها وجود داشت، امکان پذیر نباشد.

رئیس جمهور آمریکا در عین حال با اشاره به حملات افراط گرایان اسرائیلی به مردم فلسطینی در کرانه باختری خواستار توقف اقدامات این شهرک نشینان افراط گرا شد.

وی در کاخ سفید در یک کنفرانس خبری با حضور آنتونی آلبانیز نخست وزیر استرالیا شرکت کرده بود، گفت: آنها در جاهایی به فلسطینی‌ها حمله می‌کنند که حق دارند در آنجا باشند.

بایدن همزمان گفت که آمریکا از اسرائیل در برابر حماس دفاع می کند و تضمین می کند که اسرائیل از همه ملزومات دفاع از خود برخوردار باشد.

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد که حماس نماینده اکثریت فلسطینی ها چه در نوار غزه و  چه در هیچ جای دیگری نیست.

جو بایدن گفت حماس دیگر نخواهد توانست از غیرنظامیان فلسطینی بعنوان سپر انسانی استفاده کند.

About Author