هشدار وزیر امور خارجه به بانیان قطعنامه ضد ایرانی

به گزارش ساقی آذربایجان، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در آستانه نشست شورای حکام آژانس در توییتی نوشت: با جوزف بورل در مورد مذاکره برای لغو تحریم‌ها و چگونگی ادامه آن رایزنی کردیم. اگر بانیان قطعنامه ضد ایرانی در IAEA روش تهدید را دنبال کنند، مسئول همه عواقب آن هستند.هشدار

وی افزود: ما از توافق خوب، قوی و پایدار استقبال می‌کنیم. توافق در دسترس است اگر آمریکا و سه کشور اروپایی واقع‌بین باشند.

قرار است از امروز (دوشنبه) نشست شورای حکام آژانس برگزار شود، این نشست در حالی برگزار می‌شود که به گزارش رویترز، آمریکا و سه کشور اروپایی پیش نویس قطعنامه پیشنهادی مشترک خود به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را ارائه داده و عنوان کرده‌اند که حل نشدن موضوعات مرتبط با مواد اورانیوم پیدا شده در سایت‌های اعلام نشده، به شدت مایه نگرانی است.این چهار کشور همچنین گفته‌اند که «به دلیل همکاری ناکافی ایران» اختلافات و مسائل پادمانی همچنان حل نشده و از ایران خواسته‌اند که «فوراً پیشنهاد آژانس برای تعامل بیشتر برای حل و فصل همه مسائل پادمانی باقی‌مانده را بپذیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان پیش از این در گفت‌وگوی تلفنی با جورپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد: هرگونه اقدام سیاسی از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی در آژانس ، بی تردید با واکنش متناسب، موثر و فوری ایران مواجه خواهد شد.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آستانه برگزاری نشست شورای حکام به فلسطین اشغالی سفر و روز (جمعه) با «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد. این سفر در حالی انجام شده است که قرار است دوشنبه ۱۶ خرداد ماه نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار شود.

About Author