همایش بین المللی شهید سلیمانی در چشم انداز بین المللی (۳۱ شهریور تا ۱ مهر ۱۴۰۰)

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه از برگزاری همایش بین المللی “شهید سلیمانی” در چشم انداز بین المللی با حضور میهمانان داخلی و خارجی در روزهای ۳۱ شهریور و اول مهر به شکل وبینار در این دانشگاه خبرداد.
به گزارش ساقی آذربایجان دکتر محمد ابراهیم اعلمی آل آقا در نشست خبری با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای برگزاری همایش بین المللی “شهید سلیمانی در چشم انداز بین الملل”، اظهارکرد: این همایش همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، ۳۱ شهریور در دانشگاه رازی کرمانشاه آغاز خواهد شد.
دکتر اعلمی‌آل‌آقا با بیان اینکه شهادت “شهید سلیمانی” آثار و تبعاتی فراتر از مرزهای کشور داشت تصریح کرد: همین مسئله دانشگاه رازی را برآن داشت که همایش ویژه ای در سطح بین المللی برای تکریم این شهید شاخص برگزار کند.
وی در خصوص محورهای همایش اظهارداشت: شهید سلیمانی و عرصه های بین المللی- شهید سلیمانی و جهان اسلام- شهید سلیمانی و محور مقاومت- شهید سلیمانی؛ دانش، معرفت، بصیرت، سیره و سبک زندگی- شهید سلیمانی؛ حوزه و دانشگاه از جمله محورهای این همایش بود که بر اساس آن مقاله ارائه شد.
رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه تعداد مقالات ارسال شده به دبیرخانه این همایش را ۶۰ مقاله اعلام کرد و گفت: این مقالات به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی هستند و ۲۰ مقاله آن از دانشمندان و صاحب نظران غیرایرانی است که از مجموع ۶۰ مقاله، چهار مقاله  به عنوان مقالات برگزیده همایش ارائه خواهد شد.
دکتر اعلمی‌آل‌آقا همچنین از برگزاری پنج پیش نشست قبل از همایش بین‌المللی شهید سلیمانی در چشم انداز بین المللی با موضوعات مختلف خبرداد و گفت: نخستین پیش نشست با موضوع “نقش سردار شهید سلیمانی در تغییر موازنه قدرت در جبهه مقاومت” با سخنرانی حجت‌الاسلام اسماعیل کاظمی زرومی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم و جانباز مدافع حرم و علی علیزاده؛ عضو هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی، دکتر تورج زینی‌وند؛ عضو هیئت علمی دانشگاه رازی و دبیر این همایش سوم خردادماه به مناسبت فتح خرمشهر برگزار شد.
وی سخنرانان پیش نشست دوم را دکتر نبیل طالب الحلباوی(از سوریه)؛ استاد دانشگاه، نویسنده و خطیب، معاون هیئت علمای شیعه در سوریه – دکتر حسین جمعه(از سوریه)؛ استاد دانشگاه، نویسنده و ناقد، رئیس انجمن نویسندگان جهان عرب در سوریه – دکتر وائل الإمام(از سوریه)؛ استاد و پژوهشگر دانشگاه دمشق – دکتر یحیی معروف(از ایران)؛ استاد و پژوهشگر دانشگاه – دکتر تورج زینی وند(از ایران)؛ استاد و پژوهشگر دانشگاه – دکتر جهانگیر امیری(از ایران)؛ استاد و پژوهشگر .

About Author