هوشیار قول داده انتصاباتش تخصصی باشد

به گزارش ساقی آذربایجان، روح الله دهقان نژاد  در خصوص فرجام پرونده حادثه مترو در ایستگاه قونقا در دی ماه سال ۹۹ اظهار داشت: بعد از بروز حادثه گفتند مشکل دو سه ساعته حل می شود، نه تنها حل نشده بلکه حتی مقصر قضیه هم مشخص نشده است.

وی افزود: یک زمانی گفتند ۸۰ درصد سازمان قطار شهری  و ۲۰ درصد شرکت بهره برداری، راننده و … مقصر است و اخیرا حرف های دیگر زده می شود. شانس آوردیم که حین حادثه، قطار مسافر نداشت.

رئیس کمیسیون تحقیق و نظارت شورای شهر تبریز به مشکلات ساختاری در پروژه مترو اشاره کرده و گفت: برای مثال باید آنجا یک تونل نیز ساخته می شد و الان اگر دوباره بخواهند ایجاد کنند باید هزینه های اضافی صورت گیرد و یک سال مترو تعطیل شود.

به وعده شهردار خوشبین نیستم

وی ضمن تاکید بر ضرورت تکمیل خط اول متروی تبریز گفت: آقای شهردار می گوید خط یک ظرف یک سال بصورت کامل افتتاح می شود اما من خوش بین نیستم که بتوانند تا یک سال تمام کنند.

دهقان نژاد در مورد اعتبارات متروی تبریز گفت: نه تنها بودجه خط یک کامل تحقق یافته بلکه اعتبار اضافی هم داده شده است.  آرزوی من اینست که وعده شهردار عملی شود اما خوش بین نیستم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تبریزبیدار در مورد روند ادغام سازمان قطار شهری و شرکت بهره برداری مترو و انتصاب سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز گفت: سازمان حمل و نقل ریلی ابلاغیه وزارت کشور است و در تمام شهر هایی که مترو وجود دارد باید سازمان حمل و نقل ریلی ایجاد شود و این مربوط به سال ۱۳۹۷ است.

عضو شورای شهر تبریز ادامه داد: بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تبریز باید بر اساس سازمان حمل و نقل ریلی بود و شورا بودجه را طبق این موضوع تصویب کرد اما فرمانداری‌ آن را قبول نمی کرد و بروز برخی مشکلات باعث عقب افتادگی امورات مترو تبریز می شد و سرانجام سازمان حمل و نقل ریلی ایجاد شد.

پاسخ غیرمسئولانه مدیرعامل قبلی در مورد دفن ۲۰ هزار میلیارد

وی ضمن انتقاد از برخی اقدامات در روند راه اندازی متروی تبریز گفت: در حال حاضر ۲۰ هزار میلیارد تومان در زیر زمین دفن شده است و نمی دانیم چه شده است. از مدیرعامل قبلی پرسیدیم که چرا فلان ایستگاه را بعد از سه سال پر کردند؛ به جای جواب قانع کننده، می گفت یک ایستگاه مترو پر شده است؛ دکل نفتی حذف نشده که! یعنی یک جواب کاملا غیر مسئولانه!

رئیس کمیسیون نظارت و تحقیق شورای شهر تبریز اضافه کرد: خط دوم متروی تبریز شروع به کار کرده و روزانه باید ۲۵ متر کار می شد اما روزانه یک متر کار شده است.

هوشیار قول داده انتصاباتش تخصصی باشد

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص میزان تعامل شهردار تبریز و هماهنگی انتصابات با شورای شهر گفت: شهردار عموما می تواند هر فردی را منصوب کند و حق انتصاب مدیر با شهردار است. شهردار در انتصابات خود با من مشورت نکرده و نیاز هم نیست. در مورد اعضای دیگر هم خبر ندارم که مشورت شده یا نه.

دهقان نژاد بیان داشت: آقای هوشیار قول داده تمام انتصابات تخصصی خواهد بود؛ یعنی نفراتی را انتصاب کند که در آن حوزه تخصص دارند.

About Author