هیچ پولی از کمیته امداد آذربایجان‌شرقی از استان خارج نمی‌شود

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی گفت: ما فقط ۸۵۰ میلیارد تومان حقوق مستمری بگیر پرداخت می‌کنیم و در مقابل درآمد صندوق‌های صدقات ما ۴۳ میلیارد تومان است، آیا با این حساب امکان دارد پولی به استان همجوار و یا کشورهای دیگر بدهیم؟
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، غلامعلی ملامهدی، مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی امروز در سلسله نشست رسم خدمت، ویژه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: ۷۶ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد هست و برای ۱۳۲ هزار نفر ارائه خدمات دارد. وی گفت: سال گذشته ۸۵۰ میلیارد تومان مستمری پرداخت شده است؛ ۳۰ میلیارد تومان هزینه درمان و ۶۰ میلیارد تومان هزینه مسکن شده است ولی در مقابل درآمد ما ۴۳ میلیارد تومان بود. مدیرکل کمیته امداد استان ادامه داد: یک ریال از پول کمیته امداد استان به حتی استان همجوار پرداخت نشده است و اگر حرف و حدیثی در این خصوص باشد یک برنامه سیاسی معاندین است. وی بیان داشت: عقل سلیم نیز حاکی از آن است که وقتی درآمد کم است و پرداختی زیاد، چطور می‌توان از آن پول به استان و کشورهای دیگر پرداخت کرد؟
ملامهدی ابراز کرد: از نظر شرعی نیز ما حق نداریم وقتی یک خیر پولی به ما می‌دهد که صرفا برای بچه‌های یتیم هزینه کنیم را برای بچه‌های بدسرپرست هزینه کنیم. وی متذکر شد: هر زمان با مردم باشیم مشکلات حل شده است. مدیرکل کمیته امداد استان بیان داشت: ۳۱۹ مرکز نیکوکاری در محلات و مساجد وجود دارد که سه برابر کمیته امداد هزینه می‌کند. وی گفت: ۳۴۰ نخبه علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در استان داریم. ملامهدی گفت: ۶۴۰ نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد استان در کنکور سراسری شرکت کرده‌اند که یک سوم آنها رتبه زیر سه رقمی آورده‌اند. وی خاطرنشان کرد: افزایش مستمری مددجویان در دولت سیزدهم هر سال با رشد بسیار خوبی روبرو شد به طوریکه قبلا سال‌ها این مستمری در همان مبلغ می‌ماند. مدیرکل کمیته امداد استان گفت: افزایش تسهیلات توانمندسازی از دیگر کارهای دولت سیزدهم بود به طوریکه سال‌های گذشته ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار داشتیم که الان به یک هزار میلیارد تومان رسیده است.
وی ادامه داد: این دولت در راستای محرومیت‌زدایی کارهای بزرگی انجام داده است و شاید نواقصی باشد ولی در این سه سال کارهایی شده است که به اندازه همه سال‌های گذشته بود. ملامهدی بیان داشت: این حمایت دولت بود که به بانک‌ها فشار آورد تا به مددجویان وام و تسهیلات اعطا شده است. وی گفت: کمیته امداد در سال ۱۴۰۲ توانست ۱ هزار و ۲۸۰ مسکن احداث و تحویل داده است. مدیرکل کمیته امداد استان افزود: کمیته امداد حرفی برای گفتن در اشتغال، مسکن، دانش آموزی و دانشجویی دارد.

About Author