واردات بی رویه ونابودی صنایع نساجی و پوشاک کشور

رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز واردات غیر منطقی منسوجات و پوشاک از مبادی مجاز و قاچاق را یک تهدید جدی در نابودی تدریجی صنایع پوشاک کشور عنوان کرد.
به گزارش ساقی آذربایجان یدالله مالمیر با اشاره به تجربه تلخ سال‌های اخیر در ایجاد رانت و فساد در بستر واردات، گفت: از این ناحیه تا کنون ضربات مهلکی به صنایع نساجی و پوشاک و کسب و کارها وارد شده است.
وی اظهار کرد: از تیم اقتصادی دولت سیزدهم که از بدو فعالیت پشتیبانی از تولید را در اولویت ویژه قرار داده است درخواست می‌شود، دلایل موافقت دستگاه‌های اجرایی ذیربط با واردات بی رویه منسوجات و پوشاک بعضا فاقد کیفیت را مورد ریشه یابی و بررسی همه جانبه قرار دهد.
مالمیر با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری که بارها نجات اقتصاد کشور را در “تقویت تولید داخلی”، “مبارزه‌ با قاچاق” و “جلوگیری از واردات بی‌رویه” عنوان کرده اند گفت: در شرایطی که انواع پوشاک بسیار شیک و مرغوب در داخل کشور به وفور تولید می‌شود، بنا به‌دلایل مبهم گاه گاه شاهد صدور مجوز برای واردات پوشاک بسیار نامرغوب هستیم.
رئیس انجمن صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز از واردات پارچه که گهگاه مجوزهای آن صادر می‌شود گلایه کرد و گفت: اوج بی انصافی در حق مصرف کنندگان است که به بهانه رقابت در بازار، پارچه‌های بسیار نامرغوب و پوشاک بنجل چینی را وارد کشور کنیم شود.
رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی مالمیر افزود: طی چند سال اخیر رکود اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم با واردات انواع پوشاک و پارچه های نامرغوب همراه شد و شاهد تبلیغات گستره فروشگاه‌هایی بودیم که تحت عنوان ارزانسرا پوشاک بنجل و نامرغوب وارداتی از مجاری مجاز و قاچاق را عرضه کردند.
وی ادامه داد: واردات اینگونه البسه به نحوی رواج یافت که ‌در برخی محله‌های تهران و استان البرز انواع پوشاک نو و دو دست دوم معروف به “تاناکورا” در وانت ها و کامیون ها در حاشیه جاده‌ها عرضه می‌شد.

About Author