واردات پوشاک ممنوع است!

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: طرح تشدید بازرسی به منظور تامین آرامش و جلوگیری از التهاب و کاهش قیمت ها از هشتم اسفند آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان در قالب گشت های مشترک اجرا خواهد شد.

سعید معبودی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان محصولاتی مانند شوینده ها، لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش، پوشاک، لوازم خانگی، مبلمان، لاستیک و لوازم یدکی خودرو، شیرینی و آجیل و خشکبار از جمله محصولات مورد نظر برای تشدید بازرسی خواهد بود.

وی ادامه داد: بر روی فعالیت اصناف خدماتی مانند قالیشویی ها، کارواش، حمل و نقل، هتلداران و رستوران ها در این ایام نظارت ویژه ای خواهد شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به تشکیل بازرسی ها به صورت کارگروهی و تخصصی گفت: در طرح تشدید نظارت، بازرسی های میدانی افزایش یافته است.

معبودی در خصوص محدودیت عرضه کالاهای خارجی افزود: با توجه به اشباع تولید در کشور، واردات کالاهایی مانند پوشاک ممنوع است که البته در این زمینه فروش کالاهای ایرانی به عنوان کالای خارجی تخلف است.

وی یکی از مزیت های اعمال تحریم ها را قوی شدن بخش تولید عنوان کرد و گفت: در استان چهار هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی وجود دارد که تولیدکنندگان محصولات لوازم خانگی و شیرینی و شکلات در استان پیشرو هستند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد کارگروه اقدام مشترک به منظور هماهنگی های نظارت و بازرسی بر بازار افزود: همواره تلاش می کنیم هیچ کمبودی در استان وجود نداشته باشد.

معبودی با اشاره به ویژگی های سامانه ۱۲۴ در رابطه با رسیدگی به شکایت های مردمی ادامه داد: در حال حاضر درج نشدن قیمت بر روی محصولات بیشترین تخلف در استان است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تاکید کرد: ارایه نکردن فاکتور از سوی واحد صنفی به خریداران تخلف است.

وی با تاکید بر این که اطلاعات تمام کالاهای تولید داخل و کالاهای وارداتی باید در سامانه جامع تجارت درج شود، گفت: با درج اطلاعات در این سامانه، علاوه بر مشخص شدن قیمت محصولات، بازار به صورت هوشمند کنترل و تنظیم می شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: واحدهای توزیعی تا پایان امسال فرصت دارند تا اطلاعات خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند.

معبودی با اشاره به الزام دولت برای ثبت اطلاعات ۵۵ قلم کالای لوازم یدکی خودرو افزود: با توجه به وضعیت بازار لوازم یدکی خودرو از لحاظ عرضه لوازم یدکی تقلبی و گران فروشی در این حوزه، سال آینده اطلاعات محصولات لوازم یدکی خودرو باید در سامانه ثبت شود.

وی ضمن درخواست از تمام تولیدکنندگان و عرضه کنندگان برای ثبت اطلاعات محصولات خود در سامانه جامع تجارت گفت: در صورت ثبت نشدن اطلاعات در سامانه جامع تجارت، محصولات مورد نظر به عنوان قاچاق، احتکار و عرضه خارج از شبکه محسوب می شود که جریمه بسیار کلانی خواهد داشت.

About Author