وخامت حال نماد ورزش آذربایجان!

برای کارهای بزرگ ، مردان بزرگ لازم است.
برای ۱۲۰ هزار هوادار پرشور و شعور حاضر در استادیوم ، یک راهبر و یک سرمربی هم وزن و همسطح میخواهد، یک سرمربی مقتدر و بادانش که با علم روز و جامعه شناسی آشنائی داشته باشد و بداند و بفهمد که تراکتور،دنبال کسب تجربه نیست وآزمایشگاه هم نیست که هربازیکنی را به محک بکشد، سرمربی باید بداند و عمیقادرک بکند که هربازی برای هوادار حکم فینال را دارد و بسیار با ارزش است.
اگر در بعضی مواقع هم هواداران، شعار《عیبی یوخ 》سر میدهند از ته دل نیست بلکه همه می دانیم که خیلی هم عیب دارد. واگذاری بازیها در مقابل تیمهای غیر همسطح برای هواداران فهیم، قابل قبول و توجیه پذیر نیست.
سرمربی باید بداند که برای هر باخت ناباورانه ؛قلب یک هواداری از کار می افتد و بداند که این تیم با خون وپوست هواداران عجین شده ،پا گرفته و برند شده است.
امروز وجود مالکی همچون جناب زنوزی برای ورزش ما ، یک نعمت و یک استثناء است.
کجای این کشور سراغ دارید مردی ، عاشقانه و شجاعانه پای پیش بگذارد و بخاطر اعتلای فوتبال شهر و دیارش هزینه‌های آنچنانی بکند و صبور باشد و متحمل در مقابل تهمت ها و انگ ها و توهین ها …
چطور می شود وقتی تیم پیروز میشود همه به همدیگر تبریک میگویند و بردتیمشان را بخود نسبت میدهنداما وقتی تیم نتیجه را واگذار می کند نوک حملات ناجوانمردانه به سوی شخص مالک آن نشانه می رود و هر کدام از دست اندرکاران از در عقبی استادیوم جیم می شوند و مالک را تنها می گذارند.
تیمهای سرشناس تهران کاسه بدست بدنبال اسپانسر هستند و تاحال هم موفق نشده اند.
ماها ، بایستی قدرشناس زحمات این مالک بزرگ منش باشیم..داشتن مشاوران خوب،همراهی مدیران ورزش،صاحب نظران،اهل دانش فوتبال،حمایت هواداران و از حواشی دور شدن‌ها بسیار در این موقع بحرانی حیاتی است.
برای تداوم موفقیت این تیم باز هم تشویق و همراهی تماشاگران لازم است و حمایت‌های مدیران و دست اندرکاران ورزش نیز همچنین،ولی از همه مهمتر باید به فکر فردای این تیم باشیم.
مشاوران و آنالیزهای خوب در کنار مربی با دانش و به روز ،تمرین بیشتر ،تقویت آکادمی ها و توجه به استعداد یابی و جذب بازیکنان بومی و عاشق و خستگی ناپذیر در میدان و تعصب به پرچم بلند تراکتور و پرهیز از جو زدگی و شعارهای هنجارشکن علیه تیم ها و یا مسائل غیر ورزشی و فرار از حاشیه سازی همه و همه می تواند تراکتور را به روزهای خوب و پیروز در میادین داخلی و خارجی کمک شایان نماید.
تراکتور نماد خوشی ها،قهرمانی ها،جنگندگی و پیروزی مردم خوب آذربایجان است همه موظف به یار دوازدهم این تیم محبوب و بزرگی هستیم که امروزه عنوان پر طرفدارترین تیم لیگ برتری و باشگاهی قاره کهن آسیا را دارد.برای حفظ این عنوان و برند بزرگ حمایت‌ها و تصمیمات هوشمندانه و حرفه ای را قدر نهیم و با وحدت و انسجام و همدلی و یکدلی برای پیروزی تیم محبوبمان به پیش برویم.

■کریم پاداش اصل
مؤسس اولین مدرسه فوتبال و رییس اسبق باشگاه تراکتور

About Author