پنج میلیون تن بار توسط ناوگان حمل و نقل آذربایجان شرقی جابجا شد

به گزارش ساقی آذربایجان،میررضا فاطمی، گفت: با بیان اینکه این میزان بار با صدور ۳۷۰ هزار برگ بارنامه جابجا شده است، افزود: در این بازه زمانی ۲۶۱ هزار تن کالای اساسی شامل ۱۳۴هزار تن گندم و ۱۲۷ هزار تن نهاده های دامی توسط این ناوگان از بنادر جنوبی به استان حمل شده است.حمل و نقل

وی اظهار داشت: ناوگان حمل و نقل بار استان در سال ۱۴۰۰ نیز یک میلیون و ۱۷۸ هزار تن کالای اساسی شامل ۴۲۶ هزار تن گندم و ۷۵۲ هزار تن نهاده دامی از بنادر جنوبی به استان حمل کرده است.

رییس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون ۲۸۵ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا، ۳۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان باری دارای کارت هوشمند و ۳۷ هزار و ۵۰ راننده باری دارای کارت هوشمند در استان فعالیت دارند.

فاطمی، ادامه داد: ۹ انجمن صنفی شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالا و ۱۴ انجمن صنفی رانندگان وسائط نقلیه سنگین به همراه کانون انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل کالای استان در این بخش در استان فعالیت می کنند.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

About Author