پیش‌بینی ایجاد اشتغال برای ۱۵۰۰ نفر در شهرستان ایجرود

سرپرست فرمانداری ایجرود، از پیش‌بینی ایجاد ۱۵۰۰ شغل جدید در این شهرستان خبر داد.
به گزارش ساقی آذربایجان روح‌الله جعفری در جلسه ویدئوکنفرانسی قرارگاه جهادی وزارت کشور که با حضور فرمانداران ۳۱ شهرستان کمتر توسعه‌یافته کشور برگزار شد، گفت: تا به امروز و با همکاری صندوق پیشرفت و آبادانی و بنیاد برکت، در مرحله اول ۳۰۰ فقره طرح اشتغال‌زایی مورد بررسی قرار گرفته است که از این میزان ۱۲۰ طرح موفق به اخذ تسهیلات شده‌اند.
وی در این جلسه که با دستور کار «تشریح روند آغاز عملیات اجرایی پیشرفت و آبادانی در روستاهای هدف» برگزار شد، افزود: در مرحله دوم این طرح نیز اعطای تسهیلات به ۳۰۰ فقره طرح در دستور کار قرار گرفته است که به ازای هر طرح برای ۲/۵ نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.
این مسئول تصریح کرد: در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی این شهرستان، سندی توسط فرمانداری تهیه و در شورای اجتماعی استانداری به تصویب رسیده که در این طرح برای کاهش چهار آسیب طلاق، اعتیاد، فقر و بیکاری برنامه‌های عملیاتی در نظر گرفته شده است.
سرپرست فرمانداری شهرستان ایجرود با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای پیشرفت این منطقه، خاطرنشان کرد: در حوزه زیربنایی و توسعه متوازن، سند توسعه منظومه‌های روستایی تهیه و به تصویب شورای برنامه‌ریزی استان رسیده است که این سند مبنای اقدامات فرمانداری و ستاد پیشرفت و آبادانی خواهد بود.

About Author