کاشت حلزون شنوایی رایگان می شود

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت:امسال به مناسبت چهارشنبه سوری مسابقه ای با موضوعات چهارشنبه سوری بی خطر، چهارشنبه سوری اصیل ایرانی، تاریخ چهارشنبه سوری و یک چهارشنبه سوری شاد در قالب انشا، جملات کوتاه، نقاشی و شعر برگزار خواهد شد

دکتر جواد احمدیان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن هشدار در خصوص پیشگیری از آسیب های چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: سال گذشته بیشترین آسیب‌های چهارشنبه سوری ترومای چشمی کودکان بوده است.

برگزاری مسابقه چهارشنبه سوری بی خطر و شاد

وی با بیان اینکه در سال گذشته انفجار ترقه در منطقه عباسی سه کشته برجای گذاشته بود، خاطر نشان کرد: سال گذشته در استان تعداد فوتی ها ۹نفر، تعداد آسیب‌ها ۴۳۸ مورد، تعداد آسیب چشمی ۲۰۷ مورد و قطع عضو ۲۷ نفر بوده که در تمامی موارد افزایش چند برابری نسبت به سال ۹۹ داشتیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: امسال به مناسبت چهارشنبه سوری مسابقه ای با موضوعات چهارشنبه سوری بی خطر، چهارشنبه سوری اصیل ایرانی، تاریخ چهارشنبه سوری و چهارشنبه سوری شاد در قالب انشا، جملات کوتاه، نقاشی و شعر برگزار خواهد شد که به ۱۴ نفر از برگزیدگان دوچرخه و به ۱۰۰ نفر جوایز ارزنده اهدا خواهد شد.

کاشت حلزون رایگان می شود

احمدیان بیان داشت: در سال گذشته ۷۰ مورد کاشت حلزون شنوایی در استان داشتیم که هزینه های آنان برای خانواده ها ۸ میلیون تومان بود و امسال این تعداد به ۱۳۴ مورد رسیده است و از سال آینده کاشت حلزون رایگان خواهد بود.

جهش استان در عمل پیوند عضو

وی در ادامه به عمل های پیوند عضو در استان اشاره کرده و  گفت: با همکاری بیمارستان‌های امام رضا(ع) و شهید مدنی تبریز با جهش عمل‌های پیوند مواجه شده ایم.

احمدیان اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ در استان ۱۴ مورد اهدای عضو داشته‌ایم و سال ۱۴۰۱ تعداد اهدای عضو بیماران مرگ مغزی به ۳۶ مورد رسیده است.

خرید دستگاه رادیوتراپی برای تبریز

وی با اعلام اینکه نبود دستگاه رادیوتراپی در استان باعث شده بود تا بیماران سرطانی ما به استان‌های دیگر مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: در این راستا دستگاه جدیدی خریداری شده است که در حال تست بوده و در نیمه شعبان به بهره برداری خواهد رسید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ۲۳۹ دستگاه درمانی با هزینه ۱۰۰۰ میلیاردی خریداری شده و دستگاه‌های مراکز میانه، هشترود، اسکو، جلفا، هادیشهر و… نصب شده‌اند.

راه اندازی سی تی آنژیو ۱۶۰ در بیمارستان امام رضا(ع)

وی اظهار داشت: در شهر تبریز برای اولین بار در مراکز دولتی دستگاه سی تی آنژیو ۱۶۰ برای بیمارستان امام رضا(ع) خریداری شده است.

درمان ناباروری زوجین در بیمارستان آیت الله طالقانی تبریز

احمدیان تصریح کرد: در بیمارستان آیت الله طالقانی تبریز بخش ناباروری راه اندازی خواهد شد تا با تعرفه دولتی مشکل ناباروری زوجین درمان شود.

احصای ۵۰۸ تخلف در حوزه درمان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص شکایات مردمی از تخلفات پزشکی افزود: در طول نظارت‌ها ۵۰۸ مورد تخلف در حوزه درمان احصا شده که ۱۷۷ درصد افزایش داشته و نزدیک به ۵۰۰ مورد تذکر داده شده است.

وی در پایان گفت: برای شهرستان های میانه، مرند و بیمارستان کودکان سابق در تبریز دستگاه‌های دندانپزشکی خریداری و نصب شده‌اند تا به اقشار محروم خدمات ارایه داده شود.

About Author