کاهش ۹۰۰ هزار لیتری مصرف بنزین در البرز بعد از شیوع کرونا

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی البرزمجتبی دلبری در جمع خبرنگاران با اشاره به گلایه مردم اشتهارد در خصوص کمبود جایگاه سی ان جی در این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر در اشتهارد دو جایگاه سی ان جی فعال است که قبول داریم پاسخگوی نیاز جمعیت این شهرستان نیست.
به گزارش ساقی آذربایجان، وی ادامه داد: طبق مصوبه هیات دولت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از سرمایه گذاری در بحث احداث جایگاه‌های سوخت منع شده و در این خصوص چاره‌ای جز جذب سرمایه گذار بخش خصوصی نیست.
وی توضیح داد: تا کنون دو سرمایه گذار برای احداث جایگاه سی ان جی در اشتهارد اعلام آمادگی کرده‎اند که مراحل نهایی استعلام یکی از آنها برای صدور مجوز در حال انجام است.
دلبری گفت: پس از صدور مجوز، امیدواریم در بازه یک ساله یک جایگاه دیگر به جایگاه‌های سی ان جی اشتهارد اضافه شود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به گلایه برخی در خصوص کمبود بنزین سوپر در استان توضیح داد: روزانه ۶۴ هزار لیتر بنزین سوپردر استان توزیع می‌شود که مصرف هم تقریبا به همین میزان است.
دلبری با بیان اینکه هشت جایگاه در استان توزیع کننده بنزین سوپر هستند، گفت: در برخی روزها ممکن است به واسطه برنامه اورهال پالایشگاه‌ها و یا اختصاص خودروها برای جابه به جایی برخی اقلام گمرک، وقفه کوتاهی در تامین بنزین سوپر اتفاق افتاده باشد ولی به سرعت برطرف شده و جای نگرانی نیست.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی البرز اضافه کرد: قبلا که بنزین سوپر از طریق کارت‌های سوخت شارژ می‌شد مصرف استان بیش از این بود ولی حالا همین ۶۴ هزار لیتر پاسخگوی نیاز استان است. وی با اشاره به مجموع بنزین مصرفی در استان افزود: قبل از پاندمی کرونا و اعمال محدودیت‌های تردد، روزانه حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر انواع بنزین در استان مصرف می‌شد ولی حالا به دو میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر رسیده است.

About Author