کرونا خسارت جبران ناپذیری به گردشگری آذربایجان غربی وارد کرده است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی جلیل جباری در نشست با فعالان و دست اندرکاران گردشگری استان با بیان اینکه کرونا خسارات جبران ناپذیری به گردشگری کشور و استان وارد کرده است، گفت: باشیوع کرونا فرصتهای بی نظیری که می شد روند رو به رشدی که طی سالیان قبل از کرونا ایجاد شده بود را توسعه داد ازدست دادیم لذا کرونا شکست جدی را در حوزه گردشگری ایجاد کرده است.وی اظهار کرد: حمایتهای انجام شده برای جبران بخشی از ضررهای کرونا به این صنعت تاثیرچندانی نداشته است و بسته حمایتی جدیدی تحت عنوان وام های کم بهره با تنفس طولانی پیشنهاد شده است که امید است با تخصیص این تسهیلات پیشنهادی بخشی از خسارات جبران شود.
جباری باانتقاد از عدم همکاری سیستم بانکی در ارایه تسهیلات به گردشگری به واسطه بروکراسی های طولانی و دست و پا گیر اظهار کرد: متاسفانه سیستم بانکی ما هنوز به این باور نرسیده است که گردشگری می تواند در کنار صنعت، کشاورزی و خدمات نقش موثری در رونق اقتصادی داشته باشد. باتوجه به ظرفیت موجود در استان، گردشگری می تواند اشتغال پایدار در استان ایجاد کند.
مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان گفت: با اماکن اقامتی غیرمجاز و برگزاری تورهای گردشگری غیر مجاز برخورد جدی می شود.

About Author