کسی که به منزل خود در سهند می‌رود نباید عوارض پرداخت کند/ برای حمایت از کارگر شعار کافی نیست

امام جمعه تبریز گفت: پرداخت عوارضی در آزادراه جدید سهند- تبریز به مردم شهر جدید سهند فشار مالی می‌آورد، کسی که به منزل خود می‌رود نباید عوارض پرداخت کند.

آیت الله سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به هفته کار و کارگر گفت: جهش تولید در جامعه به واسطه‌ کارگران تحقق می‌یابد لذا دولت و مجلس باید برای بهبود کسب‌وکار توان مضاعف داشته باشند.

برای حمایت از کارگر شعار کافی نیست

وی با بیان اینکه برای حمایت از کارگر شعار کافی نیست، افزود: تامین امنیت شغلی، همسان‌سازی حقوق کارگران با وضع تورم و اقتصاد، تامین مسکن با ساماندهی قراردادهای مناسب و … از جمله مشکلات جامعه‌ی کارگری است.

بحث معیشت معلمان غیرقابل کتمان است

خطیب جمعه تبریز ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت آیت‌الله مطهری و هفته معلم گفت: بحث معیشت معلمان غیرقابل کتمان است و دولت و مجلس باید به وضعیت معیشت این قشر رسیدگی کنند.

کسی که به منزل خود در سهند می‌رود نباید عوارض پرداخت کند

وی در ادامه ضمن اشاره به سفر بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به تبریز و ضمن خیرمقدم گویی به وی گفت: پرداخت عوارضی در آزادراه جدید سهند- تبریز به مردم شهر جدید سهند فشار مالی می‌آورد، کسی که به منزل خود می‌رود نباید عوارض پرداخت کند.

آیت الله آل هاشم ادامه داد: وقتی هم گله می‌کنیم می‌گویند طرف حساب پیمانکار است، به هر حال دولت باید به این مورد ورود کند حداقل مبلغ افزایش یافته کم شود.

به وضعیت اتوبان تبریز زنجان رسیدگی شود / ضرورت ساماندهی حاشیه نشینی در تبریز

وی در خصوص وضعیت جاده‌های استان نیز گفت: وضعیت اتوبان تبریز-زنجان اگر درست نشود تمامی خودروهایی که در این جاده جاده تردد می‌کنند آسیب خواهند دید.

امام جمعه تبریز بر ضرورت ساماندهی جوامع حاشیه‌نشین شهر تبریز تاکید کرده و گفت: استحکام کم واحدهای مسکونی و نوع بافت و اقلیم در برخی مناطق حاشیه نشین باید مورد توجه گیرد.

قطار دانشجویان شهید مدنی کافی نیست

وی همچنین به مشکلات حمل و نقل دانشجویان دانشگاه شهید مدنی پرداخته و گفت: قطار تبریز به دانشگاه شهید مدنی برای حمل و نقل دانشجویان این دانشگاه کافی نیست از وزیر راه خواهشمندیم تا برای این موضوع نگاه ویژه‌ای داشته و دستور اضافه کردن یک واگن به این قطار را بدهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور به کشور پاکستان، گفت: سفر آقای رئیسی به پاکستان بسیار مهم بوده و موجب افزایش ارتباط سیاسی، اقتصادی، تجاری و… بین این دو کشور می‌شود.

وی ادامه داد: حمله‌ ایران به رژیم صهیونیستی و تحقق عملیات وعده‌ی صادق با استقبال مردم پاکستان مواجه شده است، استقبال مردم از سفر رئیس‌جمهور کشورمان نشانگر دورنمای روشن و زمینه‌ساز وحدت بیشتر بین دو کشور است.

کار رژیم صهیونیستی بیخ پیدا کرده / اسرائیل تبدیل به یک وبال راهبردی برای آمریکا شده

آیت الله آل هاشم به گسترش اعتراضات دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا علیه رژیم صهیونسیتی اشاره کرده و افزود: کار رژیم صهیونیستی بیخ پیدا کرده است. اخیراً یکی از نشریات معروف آمریکا نوشته، «قرار بود اسرائیل سرمایه راهبردی آمریکا باشد اما تبدیل به یک وبال راهبردی برای آمریکا شده است.

وی بیان داشت: طبیعتاً بخش اعظمی از نگاه منفی دنیا به آمریکا محصول حمایت های این کشور از رژیم صهیونیستی است. مشکل آمریکا فقط مربوط به مرزهای خود نیست در حال حاضر حمایت بی وقفه واشنگتن از اسرائیل، بحران مشروعیتی را آغاز کرده که چارچوب برتری ایالات متحده در منطقه غرب آسیا را تهدید می‌کند.

انتهای پیام

About Author