کشف ۱۴ تن سنگ طلا در ۶ کارگاه استحصال غیرمجاز

علی لطفی‌وند، دادستان ورزقان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: با توجه به افزایش فعالیت های غیرمجاز در زمینه حفاری برای به‌دست آوردن سنگ های معدنی در سطح شهرستان ورزقان و همزمان با آغاز هفته قوه قضائیه همچنین در راستای منویات ریاست دادگستری آذربایجان‌شرقی و با اشراف و پیگیری سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره اطلاعات و پلیس اطلاعات ورزقان پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و شناسایی دقیق محل فعالیت کارگاه‌های استحصال طلا در سطح استان، با داشتن دستور قضایی و هماهنگی با دادستان مرکز استان مامورین در محل حاضر شده ضمن تفتیش و بازرسی محل، اقدام به جمع‌آوری ادله جرم و پلمب مراکز موضوع گزارش کردند.
دادستان ورزقان تصریح کرد: در بازرسی انجام‌ شده، تجهیزات و ادوات مربوط به فرآیند استحصال طلا، مقدار قابل توجهی سنگ طلا به میزان ۱۴ تن و همچنین ابزارآلات مورد استفاده کشف و ضبط شد.
وی ادامه داد: در این رابطه ۵ نفر به عنوان متهم دستگیر و محل فعالیت غیرمجاز نیز پلمپ شد.دادستان ورزقان در پایان گفت: برخورد قاطع با قاچاق سنگ طلا تشدید شده است و با مخلان امنیت در روستاها و شهرستان با شدت برخورد خواهد شد.

About Author