کلینتون اسب خود را برای انتخابات ۲۰۲۴ زین کرد

به گزارش ساقی آذربایجان، «دیک موریس» دستیار سابق «بیل کلینتون» در گفت‌وگویی از احتمال نامزدی «هیلاری کلینتون» برای سومین بار در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر داد و گفت: هیلاری قصد دارد به عنوان کاندیدای “میانه‌رو” در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت کند. ​

«دیک موریس» در یک گفت‌وگوی رادیویی درباره احتمال نامزدی دوباره هیلاری کلینتون گفت: وی خود را آماده می‌کند تا به عنوان یک گزینه میانه‌رو برای دموکرات‌ها به رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ وارد شود.

وی با اشاره به اظهارات اخیر هیلاری مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها به مرزهای باز اعتقاد ندارند، گفت: هر روز نشانه‌های بیشتری از تصمیم هیلاری برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آتی به عنوان یک نامزد میانه رو مشاهده می‌شود.

موریس در ادامه پیش بینی کرد که کلینتون احتمالا پس از انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا خود را به عنوان نامزدی میانه‌رو به حزب معرفی خواهد کرد و با تحت فشار قرار دادن حزب و بیان اینکه اگر دموکرات ها نامزدی کاملا چپ‌گرا معرفی کنند، شکست آن‌ها حتمی است، خود را بهترین گزینه برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ اعلام خواهد کرد.

این سیاست‌مدار آمریکایی در ادامه توضیح داد که این همان سیاستی است که وی در سال ۱۹۹۲ برای بیل کلینتون همسر هیلاری طراحی کرده و در نهایت باعث پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری شده است.

وی با بیان اینکه این احتمال وجود دارد که دموکرات‌ها به دلیل ترس از شکست کلینتون را به جو بایدن رییس‌جمهوری کنونی آمریکا ترجیح دهند، تصریح کرد: دموکرات‌ها احتمال پیروزی یک نامزد میانه‌رو را بیشتر می‌دانند.

به اعتقاد موریس، همین که بایدن خود را از کارزار انتخاباتی کنار بکشد، نامزدهای احتمالی دموکرات‌ها افرادی مثل «گوین نیوسام» فرماندار کنونی کالیفرنیا، «برنی سندرز» سناتور مستقل ایالت ورمونت و حتی «الکساندریا اوکاسیو-کورتز» عضو مجلس نمایندگان آمریکا خواهند بود. این امر موجب می‌شود که دموکرات‌ها از هیلاری بخواهند بار دیگر در به عنوان نماینده آن‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کند.

About Author