گفتمان‌سازی عمومی و اجتماعی در حوزه مبارزه با اعتیاد ضروری است

به گزارش ساقی آذربایجان،عابدین خرّم در مراسم تجلیل از فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر استان به‌مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: اقدامات کنترلی و مقابله‌ای دستگاه‌های مسئول در این حوزه، نتیجه‌بخش بوده و کشور ما برای تمام کسانی که می‌خواهند پدیده شوم اعتیاد را گسترش دهند، ناامن است.
وی افزود: در کنار اقدامات سلبی، نیاز به اقدامات ایجابی و گفتمان‌سازی عمومی و اجتماعی در بین آحاد مردم و مسئولیت‌پذیری و نقش‌آفرینی همه بخش‌ها در این جهاد مقدس داریم.
خرّم تاکید کرد: بحث درمان معتادان و برخورد قانونی با توزیع‌کنندگان و معتادان متجاهر نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد که در این راستا از مراکز درمانی و بازپروری که در قالب تشکل‌های مردمی برای کاهش آسیب‌های اعتیاد تلاش می‌کنند، قدردانی می‌کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر دغدغه‌مندی و مشارکت حداکثری مسئولان، خانواده‌ها، اصحاب اندیشه و رسانه، مراکز علمی و آموزشی، گروه‌های مرجع و خیران در حوزه مبارزه با اعتیاد، گفت: پیامدهای اعتیاد، تمام جنبه‌های زندگی فردی و اجتماعی را دربرمی‌گیرد و حضور در صحنه و نقش‌آفرینی افراد و گروه‌ها باید متناسب با این پیامدها باشد.
وی با قدردانی از دست‌اندرکاران مراکز درمانی و بازپروری معتادان بویژه مرکز ماده ۱۶، گفت: این مرکز افتخاری برای استان است که به الگویی در سطح کشور تبدیل شده است.
خرّم اظهار داشت: در سایه تلاش‌های انجام‌شده، وضعیت استان از نظر نرخ اعتیاد نسبت به استان‌های دیگر بهتر است، اما راضی به وضع موجود نیستیم و همچنان باید اقدامات جدی خود را برای پیشگیری و مقابله با اعتیاد و برخوردهای قانونی در این حوزه ادامه دهیم.
وی تاکید کرد: تمام بخش‌های دولتی و تشکل‌های مردمی باید مانند ید واحده در این حوزه تلاش کنند تا در نهایت استانی عاری از گروه‌های سازمان‌یافته تولید، توزیع و قاچاق مواد مخدر داشته باشیم.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین از مسئولان دستگاه‌های فرهنگی خواست تا برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان در راستای افزایش نشاط اجتماعی و پیشگیری از زمینه‌های بروز اعتیاد در بین نوجوانان و جوانان برنامه‌ریزی کنند.
امیر رنجبر، سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز در این مراسم، گزارشی از برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر در استان ارائه کرد و گفت: علمی و اجتماعی کردن امر مبارزه با اعتیاد، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، توانمندسازی محلات آسیب‌پذیر، پاکسازی نقاط آلوده و جمع‌آوری معتادان متجاهر از اولویت‌ها و رویکردهای اصلی این شورا است.
در این مراسم از خانواده شهید اکبر بیگ‌زاده و جانباز حسن امیدی‌نیا (از نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر)، خیران حوزه مبارزه با مواد مخدر و مدیران دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تجلیل شد.
استاندار آذربایجان شرقی و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همچنین طی ارتباط تصویری، در مراسم گرامی‌داشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با حضور رئیس جمهور و وزیر کشور شرکت کردند.
انتهای پیام/

About Author