یکی از دلایل ردصلاحیتم موضع‌گیری در قبال طرح صیانت بود

نوری قزلجه، نماینده مجلس: با منتقدان دولت و کسانی که در برابر دولت می ایستادند برخورد می‌کنند تا برای دوره های بعدی مجلس درس عبرت باشد. آنها به این شکل می‌خواهند بگویند که آخر سر حالتان را می‌گیریم، اگر بپرسید چرا ارز ۴۲۰۰ را حذف کردید و گرانی را به اقتصاد کشور تحمیل کردید یا چرا ماده ۷۵ را در برنامه هفتم برای تجسس از اموال شخصی مردم آوردید با شما برخورد می کنند‌

غلامرضا نوری قزلجه، نماینده مجلس شورای اسلامی که در موضوعات مختلف، بارها از دولت انتقاد کرده، در گفت‌وگو با خبرفوری در رابطه با رد صلاحیتش اظهار کرد: دولت از چند ماه قبل برای انتخابات مجلس دوازدهم برنامه مهندسی شده‌ای داشت و با جریان خالص سازی در جهت اعمال هر چه شدیدتر سیاست خالص سازی همراه شد و برنامه‌ریزی کرد؛ حتی در هیئت های اجرایی هم آن‌ها برنامه‌های خود را اعمال کردند تا برای تصمیماتی که از پیش گرفته بودند بتوانند آرای لازم راداشته‌باشند.

نوری‌قزلجه در مورد واکنش دولت نسبت به منتقدان و سرانجام انتقاد در مجلس افزود: با منتقدان دولت و کسانی که در برابر دولت می ایستادند برخورد می‌کنند تا برای دوره های بعدی مجلس درس عبرت باشد. آنها به این شکل می‌خواهند بگویند که آخر سر حالتان را می‌گیریم، اگر بپرسید چرا ارز ۴۲۰۰ را حذف کردید و گرانی را به اقتصاد کشور تحمیل کردید یا چرا ماده ۷۵ را در برنامه هفتم برای تجسس از اموال شخصی مردم آوردید با شما برخورد می کنند‌

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس یازدهم هچنین گفت: جریان خالص سازی در کشور در حال انجام است، اخیرا نیز یکی از اعضای شاخص جبهه پایداری گفت کسانی که مخالف صیانت و لایحه عفاف و حجاب بودند باید رد صلاحیت بشوند، اما مگر مجلس محل بحث و گفتگو نیست؟

نوری قزلچه در خصوص ریشه جریان خالص سازی افرود: ریشه این تفکر خالص سازی ضد جمهوریتی است و حکومتی را رقم می‌زند که در آن کشور را پادگانی فرض می‌کنند که خودشان فرمانده آن هستند. این افراد با رای مردم انتخاب می‌شوند، اما به رای مردم خیانت می‌کنند و بر خلاف آن گام بر می‌دارند. این تفکر قائل به دموکراسی و جمهوریت و حق مردم نیست.

او همچنین دلیل رد صلاحیتش را اینگونه شرح داد: یکی از دلایل رد صلاحیت بنده موضع گیری در مقابل طرح صیانت بود، ما همچنان نیز مقابل جریان خالص سازی و هر جریانی که در مقابل حقوق اساسی مردم و آزادی مردم باشد، خواهیم ایستاد.

او خاطرنشان کرد: چندی پیش یکی از شماره‌های روزنامه رسمی ایران اسامی ۵ نفر از نمایندگان را به عنوان نمایندگان جنجالی مجلس منتشر کرد و حالا از آن لیست دو نفر رد صلاحیت شدند و این موضوع را اگر کنار اظهارات یکی از اعضای جبهه پایداری بگذاریم مشخص می‌شود که دولت به دنبال چیست.

این نماینده مجلس در مورد آینده این گونه سیاست ها ابراز نگرانی کرد و افزود: اگر رد صلاحیت ها این گونه پیش برود درصد مشارکت در انتخابات آتی، از دوره های قبلی نیز پایین تر خواهدبود. امیدواریم در سطوح بالای کشور مقابل این جریان متحجر خالص ساز که فقط عطش قدرت را دارد تصمیم گیری های درستی بشود.

About Author