4 میلیون تن کالا در اردبیل جابجا شد وضعیت حمل و نقل کالا در استان عادی و روان است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: پارسال چهار میلیون تن کالا و بار در این استان جابجا شده است. به گزارش ساقی آذربایجان، کلیم الله وثوقی در بازدید از شرکت‌های حمل و نقل شهرستان نمین از افزایش جابجایی کالا در استان در سال گذشته خبر داد و افزود: در این مدت بیش از […]

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: پارسال چهار میلیون تن کالا و بار در این استان جابجا شده است.
به گزارش ساقی آذربایجان، کلیم الله وثوقی در بازدید از شرکت‌های حمل و نقل شهرستان نمین از افزایش جابجایی کالا در استان در سال گذشته خبر داد و افزود: در این مدت بیش از ۲۷۸ هزار و ۷۹۴ برگ بارنامه صادر شده است.
وی اظهار کرد: بیشترین بار و کالای جابجا شده استان در این مدت به ترتیب در شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، نمین و بیله‌سوار بوده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل محصولات کشاورزی، انواع سیمان، آهن آلات، آب معدنی، انواع چوب، مواد غذایی و سوخت را از جمله عمده کالاهای جابجا شده در استان در این مدت ذکر کرد و گفت: حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.
وثوقی بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا اقدامات لازم و پروتکل‌های بهداشتی به شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر ابلاغ شده و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز در حال اجراست.
وی با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی رانندگان سخت‌کوش و فعالان حوزه حمل و نقل اضافه کرد: وضعیت حمل و نقل کالا و بار در استان کاملا عادی و روان است.
وثوقی با اشاره به فعالیت ۸۷ شرکت حمل و نقل کالا با بیش از ۱۲ هزار و ۹۰۰ دستگاه ناوگان باری در استان ادامه داد: ۱۱ هزار و ۷۸۴ راننده پرتلاش در بخش حمل و نقل کالای استان فعالیت می‌کنند.
وی حمایت از فعالان بخش حمل و نقل کالا و مسافر را از دیگر اولویت‌های راهداری ذکر کرد و گفت: با اینکه شیوع ویروس کرونا در جامعه باعث ایجاد محدویت برای خیلی از مردم و اصناف شده بود ولی رانندگان و فعالان حوزه حمل و نقل با تلاش شبانه روزی خود مانع از کمبود مایحتاج مورد نیاز مردم شدند.
مدیر کل راهداری و حمقل و نقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به صدور ۳۵۰ رای در مورد تخلفات شرکت‌ها و ناوگان عمومی حمل‌ و نقل کالا و مسافر استان، افزود: در کمیسیون‌های مختلف به تخلفاتی مانند عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، پرداخت کرایه رانندگان، اخذ بارنامه، رعایت نکردن ضوابط ایمنی، شکایات حوزه حمل‌ و نقل مسافر و اضافه تناژ، توقف اتوبوس‌ها در میادین، واگذاری وسلیه نقلیه به راننده فاقد صلاحیت و فقدان برگ معاینه فنی رسیدگی می‌شود.
وی اظهار کرد: در قالب کمیسیون های ماده ۱۱، ۱۲ و ۱۴ نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل انجام می‌شود و مردم، رانندگان و صاحبان کالا می‌توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به این اداره کل اطلاع دهند.