ارومیه محروم از درآمدهای مرزی است

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: با وجود مرزهای سه گانه در استان، شهر ارومیه هیچ گونه عایداتی نداشته و از عوارض مرزی محروم مانده ایم.
به گزارش ساقی آذربایجان، احد یوسفی در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه با استاندار آذربایجان غربی افزود: از محل ارزش افزوده و عوارض واردات باید در حوزه محرومیت زدایی در آذربایجان غربی و ارومیه بهره مند شد و از جنابعالی خواستاریم در هیئت دولت این مهم را پیگیر باشید.
یوسفی ضمن تشکر از توجه استاندار آذربایجان غربی جهت اعتماد به جوانان گفت: انتصاب اخیر در حوزه مشاور امور هماهنگی و حوزه رسانه نشانگر توجه استاندار به مقوله گام دوم انقلاب است.
رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در دیدار گفت: از جمله طرح‌هایی که در شهر ما مغفول مانده و نتیجه لازم را نگرفته ایم پادگان لشکر ۶۴ و تقسیم بندی و طرح‌هایی است که در نظر گرفته شده و نتوانسته مدیریت شهری را اقناع کند تا برای تنفس شهر وارد فاز اجرایی شود.
حسین پناهی ادامه داد: کوی لاله، حاجی پیرلو و در تمامی مناطق اطراف کمربندی خاتم الانبیا مردم روزانه با مشکلات عدیده ای روبرو هستند و هفته‌ای نیست که مردم این منطقه در حین تردد برای عبور از جاده کشته یا مصدوم ندهند و امیدوارم برای اجرایی شدن زیرگذرهای مطالعه شده به کمک مدیریت شهری بیایید.
رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: در این خصوص نیازمند همکاری راهداری و شهرداری هستیم زیرا یک دوگانگی وجود دارد که مانع است و نیازمند تذکر برای راهداری هستیم تا همه در خدمت مردم باشیم.
وی با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح آذربایجان نیازمند حمایتهای ملی است تا از بودجه و اعتبارات کشوری استفاده شود، تصریح کرد: بحث اشتغال، ازدواج و مسکن از مشکلات عمده جوانان است و الحمدالله دولت جدید حرکتهایی به ویژه در حوزه مسکن آغاز کرده است اما در شهرمان باید در حوزه مسکن از بافت فرسوده شروع کرد تا نوسازی را در این بافت شاهد باشیم.

About Author