آذربایجان غربی نیازمند ۲۵ کتابخانه عمومی

مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی گفت: استان نیازمند ۲۵کتابخانه عمومی است.
خدیجه معصومی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در حال حاظر ۷۳ کتابخانه نهادی، ۲۴ کتابخانه مشارکتی و مستقل در استان فعالیت دارد، افزود: براساس جمعیت استان حدود ۲۵ کتابخانه عمومی مورد نیاز استان است.
وی تصریح کرد: تنها در خود مرکز استان ۱۳ کتابخانه عمومی مورد نیاز است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی استان وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به نیاز روز نیازمند منبع های به روز شده هستیم و براین اساس در سال های اخیر نهاد کتابخانه به مدیریت مرکز کشور هرساله کتابهای جدید به کتابخانه های عمومی استان ارسال می کند.
معصومی خاطر نشان کرد: در سال گذشته بیش از ۴۳هزار جلد کتاب به مجموعه کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی اضافه شد.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه بیماری کرونا فروکش کرده و فعالیت کتابخانه ها از سر گرفته شده یاد اور شد: در حال حاضر ۸۰۰۰ نفر عضو کتابخانه های عمومی مرکز استان هستند که از شهریور سال ۱۴۰۰ تاکنون با رشد ۱۹۰ درصدی عضویت و رشد ۴۹۰ درصدی میزان امانت گیری کتاب مواجهه هستیم.
مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی ادامه داد: برای رفاه حال اعضای کتابخانه های عمومی استان و جذب برای حضور در کتابخانه های عمومی در تلاش هستیم قسمت VIPکتابخانه های عمومی باهنر ارومیه، شهید باکری میاندوآب و مهاباد را ایجاد کنیم.

About Author