از فرمانداری به شورا: خارج از حیطه وظایف عمل نشود

جلسه علنی شورای شهر تبریز طبق روال جلسات قبل، در عمارت قدیمی شهرداری تبریز برگزار شد.

جلسه امروز شورای شهر تبریز با غیبت حجت الاسلام رسول برگی، پرویز هادی و فریدون بابایی اقدم و تاخیر ۱۵ دقیقه ای شهرام دبیری برگزار شد.

دستور جلسه اول

از خانواده بسیجی  مدافع امنیت «شهید امیر حسین پور» تجلیل شد.

 

 

 

دستور جلسه دوم

دستور دوم جلسه امروز شورا در رابطه با سخنرانی سردار سرتیپ دوم اصغر عباسقلی‌زاده، فرمانده سپاه عاشورا در خصوص کنگره ملی ده هزار شهید آذربایجان شرقی بود.

جبران عقب ماندگی ها برای کنگره ده هزار شهید استان

فرمانده سپاه عاشورا در ابتدای جلسه بیان کرد: استان آذربایجان شرقی بیش از ده هزار شهید دفاع مقدس، مدافع حرم و شهید سلامت تقدیم ایران اسلامی کرده‌است. عزت اسلام زیر سایه جهاد است و مردم با پیروی از ولایت، از دین، مملکت و حیثیت مقابل منافقین و دشمنان دفاع کرده اند.

وی افزود: امری برای ما از طرف مقام معظم رهبری تکلیف شده که کنگره شهدا در تمامی استان ها برگزار شود ولی کنگره استان ما به تاخیر افتاده است. در همه استان ها این کنگره حداکثر هر ده سال یکبار برگزار می شود، آخرین باری که در استان آذربایجان شرقی برگزار شده سال ۷۴ بوده و تاخیر زیادی در برگزاری این همایش اتفاق افتاده است.

سردار عباسقلی زاده همچنین خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره ده هزار شهید استان نیاز به همکاری و مساعدت های مالی دارد تا به نحو احسن برگزار شود. در این رابطه ۲۲ کمیته وجود دارد و تمامی ادارات پای کار هستند و ریاست این کنگره به عهده استانداری و دبیر کنگره سپاه عاشورا است‌. این کنگره در ۲۶ آبان ماه برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری چندین بار اعلام کرده‌اند آذربایجان سر ایران است و ما با برگزاری این کنگره می توانیم در سطح بین المللی تاثیرگذار باشیم. الان مقدمات کنگره انجام شده و امیدواریم شهرداری و اعضای شورای شهر همراه ما باشند. این کنگره برگ زرینی برای استان و کشور است و امیدواریم مقام معظم رهبری از این اقدام خشنود باشند.

فرمانده سپاه عاشورا در پایان سخنان خود اذعان داشت: برای برگزاری این کنگره چهار ماه فرصت داریم، امیدواریم در این چند ماه عقب ماندگی ها را جبران کنیم و دلیل این عقب ماندگی ها هم اختصاص نیافتن اعتبارات مصوب است. از تمامی کسانی که در راستای انقلاب زحمات زیادی کشیده اند دعوت می کنیم تا دلنوشته، کتاب و یا طرح های خود را به کنگره اهدا کنند.

یعقوب هوشیار، شهردار کلانشهر تبریز نیز در این خصوص بیان کرد: این یک همایش بین المللی است و علاوه بر جنبه های معنوی یک نقطه مثبت و افتخاری برای شهر است. در راستای این کنگره در خصوص مدافعان حرم فیلم هایی آماده کرده ایم.

 

دستور جلسه سوم

در دستور سوم جلسه امروز شورا، نامه هیئت تطبیق مصوبات و فرماندار شهرستان تبریز در خصوص مصوبات مبنی بر طرح ایجاد سامانه و کارگزاری متمرکز بیمه بررسی شد.

از فرمانداری به شورا: خارج از حیطه وظایف عمل نشود

 

 

در نامه فرمانداری آمده که ایجاد سامانه و کارگزاری متمرکز بیمه خازج از حیطه وظایف شهرداری است.

قرار بر این شد این طرح در حوزه اختیارات شهرداری انجام گیرد.

 

دستور جلسه چهارم

دستور چهارم جلسه امروز شورا به بررسی نامه هیئت تطبیق مصوبات و فرماندار شهرستان تبریز مبنی بر تاسیس شرکت توسعه گردشگری شهرداری تبریز پرداخت.

فرمانداری تبریز در این مورد نیز تاکید داشت که خارج از حیطه وظایف شهرداری است.

 

اعضای شورا شهر، شهرداری را ملزم کردند با ساز و کار قانونی این شرکت را تاسیس کنند.

لازم به ذکر است که این دستور جلسه با رای اکثریت اعضای شورا تصویب شد.

 

 

دستور جلسه پنجم

دستور پنجم جلسه امروز شورا در رابطه با بررسی نامه هیئت تطبیق مصوبات و فرماندار شهرستان تبریز در خصوص مصوبات مبنی بر اصلاح و تغییر کاهشی در برخی از موارد تعرفه عوارض محلی سال ۱۴۰۲ شهرداری بود.

 

کاهش تعرفه عوارض محلی

 

 

لازم به ذکر است که این دستور جلسه با رای اکثریت اعضای شورا تصویب شد.

 

خودروهای جدید آتش نشانی در راه است

دستور جلسه ششم

در دستور ششم جلسه امروز شورا، لایحه شهرداری تبریز مبنی بر تجویز خرید ۱۰ دستگاه خودروی آتش نشانی امداد نجات جهت نوسازی و تکمیل ناوگان خودروی آتش نشانی شهرداری تبریز با قید یک فوریت بررسی شد.

احد صادقی، عضو شورا در این رابطه گفت: لازم است شهرداری تبریز رزومه و سوابق شرکت آمیکو را در خصوص تولید خودرو های آتش نشانی بررسی و اطلاعات دقیق در خصوص تعداد فروش و کیفیت خودروهای تولیدی را بررسی کند و پیش از خرید خودرو ها از استاندار های لازم و کافی ماشین آلات و تجهیزات آتش نشانی نصب شده مطابق با قوانین و مقررات موضوعه کشور اطمینان حاصل نمایند.

وی اظهار داشت: اخذ تاییدیه استاندارد های کیفی لازم، اخذ تضامین قانونی لازم از بابت دوره های زمانی گارانتی مناسب و دوره های زمانی مناسب خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی خودرو و تجهیزات و ارائه خدمات فنی استاندارد مورد نیاز و پلاک گذاری باید توسط فروشنده انجام بگیرد.

لازم به ذکر است که این دستور جلسه با رای اکثریت اعضای شورا تصویب شد.

 

دستنر جلسه هفتم

این دستور جلسه به لایحه تکمیل پروژه های در دست اجرا پرداخت.

 

 

لازم به ذکر است که این لایحه با رای اکثریت اعضای شورا تصویب شد.

About Author