استاندار آذربایجان‌شرقی خواستار ایجاد خط پروازی تبریز- اربیل شد

ه‌ریزی برای سفر هیئت اقتصادی این استان به اربیل و کردستان عراق خبر داد.

استاندار آذربایجان‌شرقی خواستار ایجاد خط پروازی تبریز- اربیل شد

سفر هفت هزار گردشگر سلامت از اقلیم کردستان عراق به آذربایجان شرقی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز اعلام کرد: طی یک سال اخیر تعداد ۷ هزار نفر گردشگر سلامت و درمان پذیر از اقلیم کردستان عراق وارد این استان شدند.

محمد کلامی در جلسه مشترک با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق، شبکه درمان و گردشگری سلامت آذربایجان شرقی را بسیار خوب و با امکانات مطلوب تعریف و اضافه کرد: بر همین اساس نیازمند گسترش، توسعه و تسهیل رفت و آمدها با اقلیم کردستان عراق هستیم.

وی اظهار داشت: بیمارستان ها و مراکز درمانی و بهداشتی آذربایجان شرقی و تبریز هماهنگی لازم برای اختصاص پرواز مستفیم از تبریز به اقلیم کردستان را در این راستا جهت تسهیل و سهولت در تردد گردشکران سلامت انجام داده اند که می تواند در ادامه مسیر برای افزایش گردشگران سلامت موثر باشد.

کلامی با بیان اینکه آذربایجان شرقی قطب مهم تولید مواد غذایی در کشور است، افزود: اقلیم کردستان یکی از بازارهای هدف صنایع غذایی استان بوده و اخیرا” رقبایی از دیگر کشورها به این عرصه وارد شده و موجب رقابت تنگاتنگ بین تاجران ما شده اند که نیاز است با چاره اندیشی، رفع موانع و تسهیل گری دنبال افزایش و توسعه صادرات باشیم.

وی  صنایع کوچک استان را به خاطر نوسانات اقتصادی آسیب پذیر خواند و گفت: باید جهت رفع مشکلات، بازار باثبات و امن در منطقه ایجاد کرده و سهم خود در صادرات را افزایش دهیم.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل نیز در این دیدار، گفت: آذربایجان شرقی یکی از قطب های اقتصادی کشور است و بیشتر صنایع و مصالح ساختمانی مورد استفاده در اقلیم عراق از این استان تامین می شود و به همین خاطر نیازمند توجه ویژه و جدی برای توسعه اقتصادی می باشد.

نصرالله رشنودی با اشاره به اشتراکات قومی، فرهنگی و اعتقادی و زبانی میان مردم کرکوک و تبریز، افزود: رایزنی و هماهنگی ها ی لازم جهت اختصاص پرواز مستقیم بین تبریز-کرکوک برای تقویت و توسعه روابط در تمام عرصه ها انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: مردم اقلیم کردستان به شدت علاقمند سفر به ایران هستند، اما متاسفانه برخی شرکت های گردشگری با اخذ هزینه های گزاف از گردشگران حوزه سلامت باعث آسیب به توسعه این بخش می شوند که امیدواریم از ارایه مجوز بی رویه به این شرکتها اجتناب شده و شرکت های فعال حوزه سلامت تقویت شوند.

About Author