باید اصلاحاتی در حکمرانی انجام دهیم

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در گفتگو با مهر، با اشاره به اینکه حتماً باید در شیوه‌های حکمرانی کشور اصلاحاتی انجام شود، اظهار داشت: این اصلاحات باید در موضوعات مختلف، برخاسته از درون نظام اسلامی و مبتنی بر اصول و مبانی نظام اسلامی باشد.

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) مولفه‌هایی را برای حکمرانی خوب برشمردند که باید توصیه‌های ایشان را مورد توجه قرار دهیم. علاوه بر این، مقام معظم رهبری همواره در فرمایشات خود جامعه را به سمت پیشرفت و تعالی تمدن اسلامی دعوت کرده‌اند که باید در مقام عمل به رهنمودهای ایشان توجه جدی شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر گونه اصلاح در امور جامعه باید به گونه‌ای باشد که در آن هم اصول و ارزش‌های نظام اسلامی مورد توجه قرار گیرد و هم مطالبات مردم مورد توجه باشد تا منجر به رضایتمندی آنان شود.

میرتاج‌الدینی با اشاره به اینکه مقوله عدالت باید در اصلاحات نظام حکمرانی مدنظر قرار گیرد، ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی عدالت مسئله‌ای مهم است، اما باید حرکت ما در مسیر عدالت جدی‌تر و سریع‌تر باشد، به طوری که مردم آن را در زوایای زندگی خود احساس کنند.

وی با بیان اینکه اصلاحات جامعه باید مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و انقلابی باشد، تصریح کرد: ما باید با جوانان و نوجوانان که برخی از آنان تحت تأثیر القائات رسانه‌های بیگانه قرار گرفتند و در جنگ نرم و شناختی مورد هدف دشمنان هستند، با شیوه روشن‌گرانه و با تکیه بر مبانی جهاد تبیین گفتگو کنیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جوانان و نوجوانان سرمایه‌های نظام هستند، گفت: ما باید با تبیین درست، درباره توانمندی‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی با نسل جدید صحبت کنیم و باید به گونه‌ای با آنان رفتار و گفتگو شود که بتوانیم جلوی القائات منفی دشمن را بگیریم.

About Author