تدوین طرح احتمالی جنگ با ایران توسط پنتاگون

اینترسپت می گوید به نسخه‌ای از اسناد محرمانه بودجه اضطراری و برنامه‌های ویژه نظامی ایالات متحده آمریکا دست یافته کخ بر اساس آن، پنتاگون طرح احتمالی برای جنگ با ایران را تدوین کرده است.

اینترسپت در ادامه نوشته است که طرح مذکور با اسم رمز «نگهبان پشتیبانی» در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ تامین بودجه شده است که بخشی از طرح وسیع جنگی پنتاگون در خصوص پیش‌بینی وقوع یک بحران بالقوه است.

در این اسناد مشخص نیست که چه میزان بودجه برای این طرح در نظر گرفته شده است.

جان مور، سخنگوی سنتکام، فرماندهی مرکزی آمریکا، گفته است ایران همچنان مهمترین منبع بی‌ثباتی در منطقه و تهدیدی علیه آمریکا و متحدان آن است و ما در دفاع از منافع ملی ایالات متحده در منطقه تردید نخواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، طرح «نگهبان پشتیبانی» یکی از نمونه‌های حمایت آمریکا از مواضع تهاجمی اسرائیل علیه ایران است.

اینترسپت می‌نویسد درست چهار روز مانده به پایان ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، پنتاگون بی سر و صدا اسرائیل را به منطقه مسئولیت ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا منتقل کرد و رسماً آن را با کشورهای عرب خاورمیانه در یک گروه قرار داد و این وضعیت در دوران ریاست‌جمهوری جو بایدن نیز ادامه یافت.

این موضوع نشان می‌دهد قراداد ابراهیم با همان طرح عادی‌سازی روابط اسرائیل با اعراب تلاشی برای ایجاد ائتلاف میان اعراب و اسرائیل برای رویارویی با دشمن مشترک یعنی ایران بود.

About Author