خط قرمز دولت سیزدهم از نگاه خرم

استاندار آذربایجان‌شرقی، کارآفرینی را عامل اصلی خودکفایی و پیشرفت جامعه دانست و گفت: کارآفرینان، مغز متفکر و اصلی‌ترین سرمایه و عنصر توسعه و رشد بخش تولید هستند و مدیریت آنها، موجب اشتغال و تامین معیشت بخش قابل توجهی از جامعه شده است.

عابدین خرّم در چهاردهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: دولت وظیفه پشتیبانی، تسهیل‌گری و نظارت را بر عهده دارد و هر دستاوردی که در کشور کسب می‌شود متعلق به کارآفرینان و فعالان تولید است.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: علت اینکه مردم با وجود هجمه‌های شدید دشمنان و مشکلات و نارسایی‌های موجود به صحنه آمدند، امیدواری آنها به آینده است که بخش مهمی از این امیدواری را کارآفرینان و تولیدکنندگان ایجاد کرده‌اند.

خرّم با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی از گذشته به استان تولید، تجارت و صادرات مطرح بوده، یادآور شد: کارآفرینان، تولیدکنندگان، بازرگانان و صادرکنندگان ما باید برای حفظ این جایگاه تلاش کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شعار دولت سیزدهم، کار و کرامت است، افزود: کارآفرینی موجب کرامت و کرامت موجب وحدت و همبستگی ملی است و کارآفرینان باید برای کارگران و مهندسان خود ارزش و کرامت قائل باشند.

وی ادامه داد: البته ارزش و کرامت، منحصر به حقوق و مزایای مادی نیست، بلکه باید به رشد و ارتقای علمی و کاری و نیروی کار هم توجه داشت.

خرّم همچنین بر توجه ویژه کارآفرینان و تولیدکنندگان به مسأله حفاظت از محیط زیست و جذب نیروی کار مورد نیاز از مناطق حاشیه شهرها در راستای کاهش آسیب‌‌های اجتماعی تاکید کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به گشایش‌های صورت‌گرفته در پرداخت تسهیلات به بخش تولید،  متذکر شد: دولت سیزدهم یک دولت جهادی، پرحرکت و پویاست و رکود و ایستایی خط قرمز آن است و این دولت تلاش می‌کند تا روزبه‌روز زمینه برای فعالیت تولیدکنندگان تسهیل شود.

حسین فتحی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی هم در این مراسم از ارزیابی ۸۲ کارآفرین استان در چهاردهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر خبر داد و اضافه کرد: براساس این ارزیابی، ۱۰ نفر از این کارآفرینان در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی افزود: ارزیابی براساس ۵ شاخص اصلی شامل خلاقیت و نوآوری، فروش عملیاتی، میزان صادرات، میزان اشتغال‌زایی و حفاظت از محیط زیست انجام شده است.

در این مراسم از ۱۰ کارآفرین برتر استان شامل آقایان: سیدامیرسیاوش مقیمی اصل (مدیرعامل گروه صنعتی مهراصل)، کاوه خداپرست (مدیرعامل گروه صنعتی وین‌تک)، محمدعلی برهانی (مدیرعامل صنایع غذایی شیرین‌عسل)، خلیل وطن‌دوست (مدیرعامل صنایع غذایی شیرین‌وطن)، نادر آقازاده (مدیرعامل شرکت فناوران اطلاعات و ارتباطات ستاک)، علی پیری (مدیرعامل موسسه طلایه‌داران افق علم)، مهدی طهماسب‌پور (مدیرعامل موسسه حساب برتر آتیه‌نگر)، شهریار ابراهیمی (مدیرعامل شرکت ارس تارلا امین)، حسن قالیچه‌باف وثوقی (مدیرعامل شرکت ایلکین) و جواد بنی‌هاشم (مدیرعامل شرکت ممتاز لبن نگین) با اهدای لوح یادبود و تندیس جشنواره قدردانی شد.

About Author