دستگاه های دولتی از اراضی ملی صیانت کنند

بابک محبوب علیلو روز پنجشنبه در جلسه کارگروه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان، بررسی عملکرد دستگاه های دولتی و رفع موانع موجود در اجرای طرح حدنگار را از اهداف اصلی و مهم این کارگروه اعلام و اظهار کرد: باید مدیران دستگاه های اجرایی در این زمینه حساسیت های لازم را نشان دهند.
وی بر لزوم اهتمام ویژه دستگاه‌های دولتی و اجرایی در راستای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: هر گونه سهل انگاری در این رابطه می تواند منجر به لطمات جبران ناپذیر به بدنه دولت شود.
محبوب علیلو حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی را جزو دغدغه ها و اولویت های دستگاه های مربوط برشمرد و ادامه داد: اجرای کامل طرح حدنگار اراضی ملی دولتی و منابع طبیعی در کاهش اختلافات و منازعات و پیشگیری از تعدی و تعرض به بیت المال و حقوق عامه موثر بوده و هرگونه کوتاهی مدیران اجرایی در اجرای این طرح قابل توجیه نبوده و مستوجب مواخذه است.
وی از شناسایی ۳۲ قطعه از اراضی آزاد راه پیامبر اعظم در حوزه استحفاظی آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: پرونده مربوط به اراضی مشخص شده در این آزادراه طبق مستندات قانونی در راستای صدور سند مالکیت تک برگی به نام دولت با نمایندگی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، تشکیل و به اداره ثبت اسناد و املاک برای صدور سند ارسال می شود.
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان شرقی تشکیل کارگروه ویژه حدنگاری و بررسی روزانه درخواست ها و اعلام گزارش مستمر آن به دادستانی را ضروری خواند.
محبوب علیلو اظهار کرد: دادستانی حمایت خود را از اجرای بهینه طرح حدنگار اعلام و دستورهای قضایی لازم برای رفع موانع و تسریع در اجرای این طرح را صادر کرد.
انتهای پیام/

About Author