دولتی‌ها عزمی برای خانه‌دار کردن مردم ندارند

به گزارش ساقی آذربایجان، بیش از یک سال از وعده ساخت سالانه یک میلیون مسکن توسط دولت ابراهیم رییسی گذشت ولی خبری از اجرای آن وعده و اقدامات دولت نیست. سید البرز حسینی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیده‌بان ایران با اشاره به اینکه دولت عزم جدی برای ساخت ساخت مسکن ندارد اظهار داشت: دولت باید بانک‌ها را برای تامین منابع مالی مکلف کند، ما دانش فنی، زمین، نیروی کار داریم پس نباید در تولید مسکن با مشکل مواجه شویم.

وی ادامه داد: این حوزه به طور مستقیم و غیرمستقیم ۸۰۰ شغل را در بر می‌گیرد که سبب پیشرفت صنعت نیز می‌شود.

این عضو پارلمان بیان کرد: رییس جمهور باید با همسو کردن وزارتخانه‌ها، هرچه سریع‌تر به این حوزه ورود کند و استانداران و مدیران کل راه‌وشهرسازی در استانها باید بسیج شوند تا بتوان مشکل مسکن را در کشور حل کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به کارنامه و عملکرد دولت سیزدهم در حوزه مسکن به دیده بان ایران گفت: دولت قرار نیست خانه بسازد بلکه باید تسهیل‌گری کند از طرفی باید تاکید کنم که مجلس نیز در این حوزه کوتاهی کرده است زیرا می‌توانست با وظیفه نظارتی که دارد موضوع را پیگیری کرده و حتی از وزیر راه و شهرسازی دعوت کند تا برای پاسخگویی به سوال نمایندگان به مجلس بیاید.

ابتدا باید مشکل مسکن جوانان را حل کنیم و بعد درباره ازدواج طرح بدهیم

حسینی گفت: کارگزاران این حوزه باید از بُعد اجتماعی نیز به موضوع مسکن نگاه کنند زیرا از یک طرف تشویق به ازدواج و فرزندآوری میکنیم پس باید اصلی‌ترین موضوع در تشکیل یک زندگی که تهیه مسکن است را نیز حل کنیم. جای سوال اینجاست که این همه تعلل برای چیست؟ چرا اراده‌ای برای تکمیل قانون ساخت مسکن وجود ندارد؟

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ۶ ماه از سال گذشت و ما در حقیقت ۶ ماه عقب افتاده‌ایم و با این روندی که وزارت راه‌وشهرسازی پیش گرفته است دولت نمیتواند در ۶ ماه آینده و تا پایان سال، یک میلیون واحد مسکونی بسازد و بخش خصوصی باید وارد عمل شده و دولت با تسهیل‌گری کار را انجام دهند.

About Author