اختصاصی ساقی آذربایجان/ پیش تر و در قالب اخباری که رنگ و بوی اغراق می داد از وجود بیش از ۲۰۰ پارک محله ای و لزوم افزایش چند برابری آن گفتند! این بار پا از این فراتر گذاشته و در مصاحبه های خود اعداد و ارقامی را اعلام می کنند که مغز آدمی سوت می کشد! جدیدترین مدل از این حماسه سرایی ها مربوط به لزوم احداث ۶ شهربازی برای تبریز است. شهری که در حال حاضر حتی یک شهربازی استاندارد و کامل ندارد و لونا پارک ائل گولی را به دلیل استاندارد نبودن تعطیل کردند ( البته طبق اظهار برخی!) و باغلارباغی هم به حال خود رها شده است.
شهردار تبریز با اشاره به لزوم تقویت زیرساخت های گردشگری در عینالی گفت: تبریز باید ۶ شهربازی داشته باشد که منطقه ۷ هزارهکتاری عون بن علی یکی از مستعدترین مناطق برای ایجاد چنین محلی است و با افزایش جذابیت های این مجموعه می توانیم شاهد استقبال مردم نه فقط در روزهای آخر هفته بلکه تمامی روزهای هفته باشیم!
از قدیم الایام ضرب المثلی داریم با این عنوان که سنگ بزرگ نشانه نزدن است و احداث شش شهربازی استاندارد برای شهری که حتی یکی هم بطور کامل و مطمئن ندارد، از آن دست لطیفه هایی است که مرغ پخته را هم به خنده وا می دارد. بی تردید مکان یابی و هزینه های سرسام آور احداث یک شهربازی از جمله موضوعاتی است که در وهله اول ذهن هر شهروند تبریزی را به خود جلب می نماید. در وهله بعدی اگر ادعای اینچنینی با لحاظ جذب سرمایه گذار و با مشارکت بخش خصوصی باشد باز محل اشکال است از آن روی که هنوز در فقره باغلاباغی مشکل داریم و تجربه ثابت کرده که هیچ سرمایه گذار عاقلی که مغزش مشکلی نداشته باشد ریسک چنین سرمایه گذاری هنگفتی را با این وضع تبریز نمی کند! بهتر بود دوستان در اعلام اعداد و ارقام توجهی ویژه داشته باشند و ماورایی سخن نگویند و اگر به فکر احداث شهربازی هستند ابتدا دو گزینه موجود را سروسامان دهند که برای هفت پشت تبریز کافی است و چنین اعدادی باعث می شود یاد داستان شلاق و شمارشش بیفتیم که گفت یا شلاق نخورده ای و یا شمردن بلد نیستی!

About Author