عملیات بازسازی شبکه های جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی تبریز اجرا می‌شود

به گزارش ساقی آذربایجان، سامان احمدزاده، روز دوشنبه در بازدید از عملیات بهسازی پروژه کانال «ایلی سو»، افزود: عملیات بازسازی و مرمت شبکه های جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی با هدف جلوگیری از مشکلات احتمالی در معابر به ویژه در فصول بارندگی و در راستای سیاست‌های شهرداری تبریز جهت توسعه و نوسازی سیستم شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی و احداث و بهسازی شبکه های اصلی و فرعی آب های سطحی اجرا می شود.

وی، طراحی مناسب شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی را از راه‌های رفع اثرات نامطلوب آب‌گرفتگی معابر و کانال ها اعلام کرد و اظهار داشت: اجرای مناسب طرح ها سبب کاهش و رفع مشکلات زیست ‌محیطی می شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز گفت: کانال ایلی سو از بزرگترین کانال های انتقال آب های سطحی شهری تبریز است که بازسازی آن از ۲ سال قبل شروع شده و تاکنون ۱۶۰ متر از این کانال با دال های بتنی مسلح بازسازی شده است.

احمدزاده، ادامه داد: این کانال از مقابل شهرک آزمایش در جنوب شهر شروع شده و از مسیل دره مارالان (ساری زمی) عبور کرده و در ادامه مسیر خود از کمربندی میانی و خیابان آزادی رد شده و تا جاده صنعت ادامه می یابد.

وی یادآوری کرد: عملیات بازسازی کانال ایلی سو در چهار راه بهشتی و حدفاصل حکیم نظامی تا چهارراه ابوریحان نیز از ۲ ماه گذشته شروع شده است که امید است تا پایان سال این پروژه به اتمام برسد.

به گزارش ایرنا، کانال ایلی‌سو از زیرساخت‌های شهری تبریز است که بخش بزرگی از محلات منطقه ۳ را پوشش داده و در جهت هدایت آبهای سطحی به کار گرفته می‌شود.

این کانال در سال ۱۳۵۷ ساخته شده و در سال‌های اخیر هر از گاهی به دلیل فرسودگی دال‌های آن ریزشی داشته است که مدیریت شهری تبریز برای پیشگیری از هرگونه اتفاق، کل مسیر ایلی سو را مورد بازسازی قرار داده است.

About Author