فراموشی دستور استاندار فقید و اتوبانی که “جگر زلیخا”است!

جواد بیرام زاده

باوجود توافق و هماهنگی وزارت راه و شهرسازی و استاندار فقید آذربایجان شرقی، شهید مالک رحمتی در سفر اردیبهشت ماه سال جاری برای تسریع در اجرا و اتمام مسیر ۲۱۰ کیلومتری اتوبان تبریز – زنجان، متاسفانه این دستور و الزام زیربنایی استان همچنان با غفلت و بی توجهی مدیران ارشد دولتی و استانی به حال خود رها شده است.
پروژه بهسازی و نوسازی آسفالت ۲۱۰ کیلومتر از اتوبان تبریز، زنجان که به لحاظ تسهیل گری، بهسازی، کاهش آسیب ها و خطرات ناشی از تصادفات رانندگی در سفر اردیبهشت ماه “مهرداد بذرپاش”، وزیر وقت راه و شهرسازی در اولویت طرح های ملی دولت قرار گرفته بود، اما به موازات شهادت استاندار سابق و تغییر کابینه دولت، بدون کوچک ترین پی گیری و اقدام موثر استانی و دولتی در برزخ اجرا یا عدم اجرا قرار دارد.
این شرایط درحالی است که تردد در مسیر یاد شده به لحاظ کیفیت پائین و تخریب های وحشتناک صورت گرفته در آسفالت این قطعه از اتوبان تبریز-زنجان، موجبات نارضایتی و گلایه رانندگان وسایط نقلیه سبک و سنگین را فراهم کرده و همین نارضایتی ها، آسیب حداقلی خود را به اعتماد عمومی وارد آورده و علاوه بر این، به اصلی ترین عامل افزایش خسارات مالی و خطرات جانی به مردم تبدیل شده است.
بسیاری از مردم و شهروندان استانی معتقدند بازهم گلی به جمال شهید مالک رحمتی که در کنش و احساس مسوولیتی قابل تقدیر، دست روی این پروژه مهم زیربنایی استان گذاشته بود و اگر امکان و فرصت بیشتری برای حیات و ادامه خدمت داشت، قطع به یقین، این پروژه مهم تا امروز نهایی و عملیاتی شده بود.
این که مدیران راهداری و راه و شهرسازی استان، مدیریت های مرتبط و حتی وزارت راه و شهرسازی چرا و تحت تاثیر کدام عوامل، پس از حادثه تلخ و تاسف بار سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور و استاندار فقید آذربایجان شرقی، پروژه بهسازی اتوبان تبریز، زنجان را از دایره اولویت های عمرانی خود خارج ساخته و تا امروز نیز همتی در خصوص اجرای آن نکرده است، از آن دست سوالات و مطالباتی است که می بایست استاندار جدید آذربایجان شرقی در ادامه بازدیدهای میدانی خود از پروژه های مهم عمرانی استان، توجه و پی گیری جدی نسبت به آن داشته باشد.

About Author