جواد بیرام زاده
باوجود توافق و هماهنگی وزارت راه و شهرسازی و استاندار فقید آذربایجان شرقی، شهید مالک رحمتی در سفر اردیبهشت ماه سال جاری برای تسریع در اجرا و اتمام مسیر ۲۱۰ کیلومتری اتوبان تبریز – زنجان، متاسفانه این دستور و الزام زیربنایی استان همچنان با غفلت و بی توجهی مدیران ارشد دولتی و استانی به حال خود رها شده است.
پروژه بهسازی و نوسازی آسفالت ۲۱۰ کیلومتر از اتوبان تبریز، زنجان که به لحاظ تسهیل گری، بهسازی، کاهش آسیب ها و خطرات ناشی از تصادفات رانندگی در سفر اردیبهشت ماه “مهرداد بذرپاش”، وزیر وقت راه و شهرسازی در اولویت طرح های ملی دولت قرار گرفته بود، اما به موازات شهادت استاندار سابق و تغییر کابینه دولت، بدون کوچک ترین پی گیری و اقدام موثر استانی و دولتی در برزخ اجرا یا عدم اجرا قرار دارد.
این شرایط درحالی است که تردد در مسیر یاد شده به لحاظ کیفیت پائین و تخریب های وحشتناک صورت گرفته در آسفالت این قطعه از اتوبان تبریز-زنجان، موجبات نارضایتی و گلایه رانندگان وسایط نقلیه سبک و سنگین را فراهم کرده و همین نارضایتی ها، آسیب حداقلی خود را به اعتماد عمومی وارد آورده و علاوه بر این، به اصلی ترین عامل افزایش خسارات مالی و خطرات جانی به مردم تبدیل شده است.
بسیاری از مردم و شهروندان استانی معتقدند بازهم گلی به جمال شهید مالک رحمتی که در کنش و احساس مسوولیتی قابل تقدیر، دست روی این پروژه مهم زیربنایی استان گذاشته بود و اگر امکان و فرصت بیشتری برای حیات و ادامه خدمت داشت، قطع به یقین، این پروژه مهم تا امروز نهایی و عملیاتی شده بود.
این که مدیران راهداری و راه و شهرسازی استان، مدیریت های مرتبط و حتی وزارت راه و شهرسازی چرا و تحت تاثیر کدام عوامل، پس از حادثه تلخ و تاسف بار سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور و استاندار فقید آذربایجان شرقی، پروژه بهسازی اتوبان تبریز، زنجان را از دایره اولویت های عمرانی خود خارج ساخته و تا امروز نیز همتی در خصوص اجرای آن نکرده است، از آن دست سوالات و مطالباتی است که می بایست استاندار جدید آذربایجان شرقی در ادامه بازدیدهای میدانی خود از پروژه های مهم عمرانی استان، توجه و پی گیری جدی نسبت به آن داشته باشد.
پست های مرتبط
تهران به استقبال احیای ربع رشیدی تبریز رفت
وضعیت اسفناک مقبره الشعراء نماد بی کفایتی مدیریتی در تبریزِ ما
کشتار بی رحمانه سگهای پرسهزن ما را به سوی بحران هاری میبرد