رئيس پليس راهور استان آذربایجانشرقی از افزايش ۲۵ درصدي تصادفات فوتي شهر تبريز خبر داده و گفت: در بحث رتبه بندي تعداد تصادفات فوتي کشور، متاسفانه شهر اولين ها(تبريز) به عنوان چهارمين شهر بحراني کشور از نظر تصادفات فوتي مطرح شد.
فريدون قنبر زاده اظهار داشت: متاسفانه ۲۳ درصد از راننده هاي مقصر متوفي فاقد گواهينامه بوده که اکثراً به دليل واژگوني خودرو، ناشي از عدم مهارت و سرعت غير مجاز، و در اثر محبت بي جاي والدين از طريق واگذاري خودرو به فرزندان فاقد گواهينامه، جان خودرا از دست مي دهند.وي خاطر نشان کرد: پليس نمي تواند فرد به فرد رانندگان و خودرو ها را کنترل نمايد لذا خانواده ها از فرزندان خود مراقبت بيشتري داشته و از در اختيار قرار دادن خودرو به افراد فاقد گواهينامه که معمولاً فرزندان خود مي باشندخودداري نمايند. قنبرزاده تصريح کرد: والدين با محبت و لطف بي جا به فرزندان خود، خودرو را در اختيار فرزندان فاقد گواهينامه گزارده و صدمات جبران ناپذيري را برپيکره خانواده خود و ديگران وارد مي نمايند. رئيس پليس راهور استان از شهروندان درخواست کرد: رانندگي در عين لذت بخش بودن در صورتي که فاقد مهارت باشد، مي تواند لذت رانندگي را به کام راننده و ساير کاربران راه تلخ ننمایند.
اما این همه ماجرا نیست . اخیرا یکی دیگر از شهروندان تبریز زیر چرخ های اتوبوس های BRT جان خود را از دست داد و همسرش راهی بیمارستان شد . اتوبوسهایی که به آنها تندرو می گویند اما مسیر تردد این اتوبوسها از راه آهن تا فلکه هتل مرمر یعنی در طول شهر ، بهیج عنوان ایمن سازی نشده است بخصوص در تقاطع کوچه ها و اماکن عمومی در جانب دیگر این مسیر . در حقیقت با نرده کشی و کابل کشی های طول مسیر ، به ظاهر ، مانع ورود مردم به مسیر اتوبوسها شده اند اما دیگر سوی این مسیر کاملا آزاد بوده و یا در سر اکثر کوچه ها ، راههای نفر رو ایجاد شده بدون آنکه فکری برای کاهش سرعت اتوبوسها بشود اعم از ایجاد سرعت گیر یا نصب علائم هشدار دهنده و …
در حقیقت مجموعه مدیریت ناتوان یا بی توجه یا سهل انگار شهری تبریز ، بلای جان شهروندان شده و جای اقدامات اندیشمندانه و دلسوزانه و تکمیلی در اجرای پروژه هایی که با زندگی روزمره مردم سروکار دارند کاملا خالی احساس می شود
این در حالی است که افزایش ۳۰ درصدی آمار تصادف و فوت در مسیر این اتوبوس ها در تبریز ، باعث نگرانی شهروندان گردیده است و ارگان های ذیربط و مسئول تاکنون اقدام اساسی و تاثیرگذار برای جلوگیری از تصادف های این مسیر یک بار برای همیشه انجام نداده اند.
در این بین ، اینکه پلیس یا مردم یا هر نهاد دیگر که در مدیریت شهری تبریز دخیل و مسئول هستند در افزایش آمارهای تصادف ها و تصادم ها و فوت ها چقدر مقصر هستند تاکنون اعلام نشده است که جا دارد بررسی بی غرض و کاملا کارشناسی انجام گیرد تا نقش هر یک از مجموعه ها مشخص و نسبت به آنها پاسخگو باشند.
پست های مرتبط
«ارس» عضو وابسته سازمان جهانی گردشگری UN TOURISM میشود
ابراز تاسف استاندار از سهم ناچیز آذربایجانشرقی از صندوق نوآوری
شرکت های دانش بنیان آذربایجان شرقی جان دوباره گرفتند