ناشناخته ماندن اصلی‌ترین چالش نقاشان اردبیلی است

یک نقاش اردبیلی گفت: اصلی‌ترین چالش پیش‌روی نقاشان اردبیل، ناشناخته یا کمتر شناخته شدنشان توسط هنردوستان و مخاطبان هنری است.
ساناز ملکی در حاشیه برگزاری اولین نمایشگاه انفرادی نقاشی‌اش تحت عنوان «خیال» در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: مشکلات مالی هم از دیگر چالش‌های پیش‌روی فعالیت نقاشان در این استان است.
وی اضافه کرد: در طرف مقابل هنرمند نمایان، کپی‌کاران به دلیل تبلیغات زیاد مجازی‌شان توانسته‌اند خود را مطرح کنند که در این قسمت خود هنرمند هم مقصر است، هرچند که به نظر شخص بنده یک هنرمند واقعی هیچ‌وقت تبلیغات برای شناخته شدنش نمی‌کند.
ملکی در پاسخ به این سؤال که چرا هنرمندان اردبیل، نمایشگاه کمتری برگزار می‌کنند، بیان کرد: باتوجه‌به اندک شناختی که از جامعه هنری و هنرمندان شهر و جو حاکم بر این جامعه دارم و چند قسمتی بودن جامعه هنری، احتمالاً به علت ترس از انتقاد یا بازدید کم و ارزیابی منفی؛ نمایشگاه کمتری برگزار می‌شود.
این نقاش اردبیلی با بیان اینکه در این نمایشگاه ۴۰ اثر به معرض نمایش گذاشته شده است، اظهار کرد: انسجام سبکی در بین آثار وجود ندارد اما بااین‌حال اکثر آثار به سبک رئال و سورئال هستند که با همکاری انجمن هنرمندان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مراکز مربوطه برای شناساندن هنرمندان و دعوت برای برگزاری نمایشگاه‌های گروهی و… برگزار شده است.
یادآور می‌شود که اولین نمایشگاه انفرادی نقاشی ساناز ملکی با عنوان «خیال» از ۲۶ اردیبهشت تا اول خرداد در نگارخانه قوام‌الدین مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار شد.

About Author