پدافند غیرعامل باید یک گام از همه جلوتر باشد

عابدین خرم در شواری پدافند غیرعامل استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه عمده‌ترین هدف پدافند غیرعامل ایمن سازی و کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌های مورد نیاز و همچنین حفاظت جامعه در مقابل تهدیدات است، اظهار کرد: نظارت‌های تخصصی در حوزه پدافند غیرعامل ضروری است و تمام ابلاغ‌ها باید عملیاتی و اجرایی شوند.

وی افزود: پدافند غیرعامل یکی از الزامات و ضروریات زندگی امروز مردم است و باید تمام دستگاه‌های در این حوزه بطور مداوم به روز باشند و در کنار شناخت آسیب‌ها راهکارهای مقابله‌ای برای آن ایجاد کنند.

خرم با تاکید بر ایمن سازی زیرساخت‌ها، گفت: در عین حال باید جایگزین برای تمام موارد داشته باشیم تا در مواقع بحران های طبیعی و غیرطبیعی بتوانیم به خوبی عمل کرده و اخلالی در ارایه خدمات ایجاد نشود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه داشتن طرح جامع پدافند غیرعامل به عنوان نقشه راه، برای تمام دستگاه‌ها ضروری است، ادامه داد: اگر طرح جامع نداشته باشیم، در مقابل تهاجمات، حملات سایبری و سیستماتیک دشمنان آسیب‌پذیر خواهیم بود.

وی اضافه کرد: کارگاه‌های تخصصی در حوزه پدافند غیرعامل باید فعال‌تر شوند بطوری که در این حوزه باید یک گام جلوتر از رزمایش‌ها و تمرینات بوده و در مرحله اجرا قرار گیریم.

نماینده رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این جلسه گفت: تبریز و آذربایجان شرقی می‌تواند الگوی پدافند غیرعامل برای تمام استان ها باشند که برای این مهم هم افزایی تمام دستگاه‌های استان برای شناسایی آسیب‌پذیری‌ها و رفع آن ضروری است.

سردار حسین آل‌اسحاق افزود: امروز دشمن به دنبال شناسایی نقاط آسیب‌پذیر بوده و باید سطح آمادگی و مقاومت دستگاه‌ها افزایش یابد تا خدمات دهی به مردم برای داشتن زندگی آرام و عادی بدون مشکل انجام شود.

وی ادامه داد: برگزاری رزمایش‌های مختلف و هوشمندسازی تمام کارکنان ادارات و دستگاه‌ها باید مورد توجه مدیران قرار گیرد و سرمایه‌های زیرساختی باید شناسایی و ارزشیابی شوند.

About Author