مدیرکل پست آذربایجانشرقی گفت: افزایش سرعت و کیفیت خدمات و در نتیجه جلب رضایت حداکثری شهروندان مهمترین هدفی است که با هوشمندسازی فرآیندهای پستی به دنبال تحقق آن هستیم.
جواد دباغ صادقیپور امروز یکشنبه در مراسم انعقاد قرارداد ساخت دستگاه سورتینگ و جداسازی هوشمند مرسولات پستی اداره کل پست آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات انجام شده در هوشمندسازی این بخش اظهار داشت: احراز هویت مکانی یکی از مهمترین اقدامات در حوزه هوشمندسازی خدمات پستی استان بوده که در بازه زمانی دو تا سه روز به صورت کاملا الکترونیکی اتفاق می افتاد و دسترسی به این سامانه به دستگاه هایی از جمله پلیس راهور و بانک ها داده شده و در برنامه داریم تا پایان سال این دسترسی به کلیه سیستم بانکی داده شود تا حتی افتتاح حساب شهروندان نیز بصورت غیرحضوری ممکن باشد.وی هوشمندسازی فرآیندهای پستی را از دیگر اقدامات این بخش نام برد و افزود: این فرآیندها شامل قبول، آمادهسازی، رهسپاری و توزیع مرسولات پستی بوده و در این زمینه در گزارش عملکرد صد روزه وزارت ارتباطات طرح هر خانه یک دفتر پستی در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد که بر این اساس هموطنان می توانند با تهیه برچسبهای پستی از دفاتر پستی نسبت به آمادهسازی بستههای خود اقدام کنند و در نهایت این بستهها توسط همکاران پستی از درب خانه جمعآوری خواهد شد.مدیرکل پست آذربایجانشرقی خاطرنشان کرد: در بحث هوشمندسازی فرآیند آماده سازی و توزیع نیز از اواسط ۱۴۰۱ در نمایشگاه رینوتکس فراخوانی برای شرکتهای دانش بنیان داده شد که در نهایت با همکاری یکی از همین شرکت ها و در قالب یک طرح مطالعاتی دو ساله نسبت به طراحی دستگاه هوشمند جداسازی مرسولات پستی اقدام شد و امروز شاهد انعقاد قرارداد و آغاز فاز عملیاتی پروژه و ساخت و استقرار دستگاه هستیم.
وی با اشاره به دشواری شناسایی نقاط ضعف و قوت دستگاههای فعلی در کشور بیان داشت: تنها پنج دستگاه از این نوع در کشور وجود دارد که بررسی آنها چه به لحاظ اخلاقی و چه به لحاظ وارداتی بودن مقدور نبود اما در نهایت با مطالعات و اقدامات صورت گرفته، نیازهای واقعی سیستم پستی کشور تهیه و سپس نیازهای بومی استان در این بخش احصا و تعریف شد و پس از مطالعات مربوطه امکان سنجی ساخت این دستگاه صورت گرفت.دباغصادقیپور گفت: در نهایت به سه نوع دستگاه رسیدیم که نتیجه آن طراحی دستگاهی منحصر بهفرد از نوع تکنولوژی مورد استفاده در سطح جهانی و توسط متخصصان جوان کشور در استان بود که ساخت و بهرهبرداری از آن منجر به افزایش دقت، سرعت و در نتیجه افزایش بهرهوری در عرصه خدمات پستی خواهد بود چرا که این دستگاه در هر یک ثانیه یک مرسوله را جداسازی می کند که این زمان در دستگاه های مشابه مورد استفاده در کشور پنج ثانیه است.مدیرکل پست آذربایجانشرقی تصریح کرد: البته ساخت این دستگاه به معنی کاهش نیروی انسانی در مجموعه پست استان نیست بلکه با توجه به ترافیک بالای کاری مجموعه، نیروی کاری که در بخش آمادهسازی و رهسپاری فعالیت میکنند، با استقرار این دستگاه در سایر بخشها بهکار گرفته خواهند شد.
وی با بیان اینکه برای اولین بار خارج از تهران و در سطح شهرستانها انعقاد قرارداد ساخت این دستگاه در آذربایجان شرقی صورت می گیرد، متذکر شد: مهمترین هدف این اتفاق تاریخی افزایش سرعت و کیفیت خدمات پستی و در نتیجه افزایش رضایت هموطنان در این زمینه است و این دستگاه هوشمند اواسط بهمن به صورت آزمایشی زیر بار ترافیک واقعی کاری میرود و پس از یک ماه از این مرحله، استقرار کامل دستگاه در هاب پستی شمالغرب به صورت خرید خدمتی در بازههای یک، دو و سه ساله اجرایی خواهد شد.
پست های مرتبط
شورا را ذلیل نکنید!
طول عمر برخی پروژههای عمرانی از طول عمر مجریان آنها بیشتر است!
در مواجهه خبرنگاران با مدیران دولتی طرف خبرنگاران هستم