آذربایجان شرقی ۱۰ برابر سایر استان‌ها از حذف ارز ترجیحی متاثر شده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: حدود ۷۷۰ واحد در استان مشکلات زیادی در حوزه‌ی تامین سرمایه در گردش دارند و استان ما بیش از ۱۰ استان کشور از حذف ارز ترجیحی متضرر شده است
به گزارش ساقی آذربایجان، صابر پرنیان در جلسه‌ی فوق العاده‌ی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: آذربایجان شرقی صنعتی‌ترین استان کشور در بخش خصوصی و در بسیاری از صنایع و کالاها قطب اول کشور است.
وی ادامه داد: سال گذشته تنها ۳۰ درصد از سهم عادلانه تسهیلات استان در بانک‌ها دیده شده اما اگر سهم جمعیت و صنعت را ببینیم، شاهد بی‌مهری هایی در حق استان می‌شویم.
پرنیان یادآور شد: از دی ماه سال گذشته هیچ تسهیلاتی پرداخت نشده و متاسفانه بانک سپه تمامی طرح‌های رونق تولید را برگردانده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: بحث حدف ارز ترجیحی کار بسیار بزرگی است اما استان ما به‌دلیل داشتن بیشترین واحدهای تولیدی، بیشترین تاثیر را دیده است و اکنون حدود ۷۷۰ واحد مشکلات زیادی در حوزه‌ی تامین سرمایه در گردش دارند و استان ما بیش از ۱۰ استان کشور از حذف ارز ترجیحی متضرر شده است و اگر قبلا به وزیر اقتصاد گفتیم ۲۳ همت تسهیلات برای این واحدها نیاز است که اکنون این رقم به بیش از ۴۰ همت رسیده است.
در این جلسه تعدادی از فعالان بخش خصوصی به بیان نقطه‌ نظرات خود در خصوص مشکلات و چالش‌های بخش تولید پرداخته و خواستار حل مشکلات بانکی واحدهای تولیدی استان شدند.

About Author