آزادسازی اراضی ارتش به نفع شهر نبوده/ کلینیک های پزشکی روی اعصاب مردم/ فعالیت باندی و سدمعبر وانت بارها

روح الله رشیدی عصر امروز در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص علت انفعال شورای شهر در مورد وقایع اخیر کشور، گفت: برخی از اوقات حرف نزدن بهتر است، یا باید تحلیل کرد و به مردم آگاهی بخشید یا باید سکوت کرد. زمان بیانیه خواندن گذشته است.

به صدای مردم در وقت خود توجه نشد

وی افزود: باید این تفکر در جامعه نهادینه شود که با تمام اختلافات فکری، همه مردم از یکپارچگی ایران دفاع کنند. باید به وقت خود صحبت کرد، در اوج بحران حرف زدن خوب نیست؛ در زمانی که باید صدای مردم شنیده می شد، به صدای آنها توجه نشده بود.

این عضو شورای شهر تبریز در ادامه گفت: شورای شهر در بخش سیاست گذاری و حمل و نقل عمومی حساسیت داشت و لاجرم باید به آن توجه می‌شد و ما نیز تسلیم خواسته های مردم هستیم و امیدواریم که به نتیجه برسد.

شهردار پرتلاش است اما نمی توانم نمره بدهم

رشیدی در مورد درخواست خبرنگاری مبنی بر نمره دادن به عملکرد شهردار تبریز گفت: در حدی نیستم که نمره بدهم گرچه معلمم! اما شهردار فردی پرتلاش است و در صدد حل مشکلات است. شهردار با مدیران ارتباط زیادی در راستای حل مشکلات مردم دارد؛ اما ما نیز خواسته هایی داریم از جمله مسائل کلان در شهر تبریز که آینده شهر را رقم خواهد زد.

وی در مورد کمیسیون های تخصصی شورای شهر اظهار داشت: اعضای شورای شهر طبق قانون در تمام کمیسیون ها می توانند شرکت کنند بدون حق رای، تمام اعضای شورا می توانند در تمامی جلسات از جمله هیات رئیسه، کمیته تخصیص شهرداری و … حضور یابند اما بدون حق رای؛ لذا من سعی می کنم در بیشتر جلسات کمیسیون ها شرکت کنم.

رشیدی به تذکر خود در خصوص سامانه نیروی انسانی، حقوق و املاک گفت: اعضای شورای شهر باید دسترسی به این سامانه را داشته باشند.

ترمز ورود نیرو به شهرداری گرفته شد

وی، طرح انسداد ورود نیرو به شهرداری را افتخاری برای شورای ششم برشمرد و گفت: با آسیب شناسی صورت گرفته ترمز ورود نیرو به شهرداری گرفته شد، اهل طرح دادن نیستم اما این یکی از طرح هایی است که کسی جرأت نکرد برای چانه زنی استخدام وارد شهرداری و شورا شود.

رشیدی خاطر نشان کرد: نمی گویم به صورت مطلق جلوی ورود نیرو گرفته شده، اما جرم انگاری شده و عاملان و همکاران ورود نیرو باید جوابگو باشند.

وی به برخی اظهارات پیرامون خود و برخی اعضای شورای شهر اشاره کرده و گفت: گفته شده که ۴ نفر یعنی رشیدی، اسوتچی، احمدی و صادقی مخالف ساماندهی نیروهای شرکتی و مربیان هستند!؛ من با چیز دیگری مخالفم، الان نمی توانم اخلاقا دلیل بگویم. اگر لایحه منتشر شود، دلایم را خواهم گفت، چون به ضرر شهر و شهرداری است.

مشکل دسترسی به بیمارستان کودکان

رشیدی در خصوص مشکلات دسترسی به بیمارستان کودکان مردانی آذر در خاوران گفت: فرض کنید کودکی در آناخاتون تشنج کرده و باید او را به بیمارستان تخصصی کودکان برسانند، چقدر باید زمان بگذارند که خود را به خاوران برسانند!

رقابت سالم شورایی در سایه اکثریت و اقلیت

عضو شورای شهر تبریز در مورد اختلاف سلایق در شورا گفت: وجود نظرات به اصطلاح اکثریت و اقلیت در شورای شهر خوب و به نفع شهر است و به نوعی رقابت سالم در جهت ارائه دیدگاه های مختلف به مردم است و برآیند آن به نفع شهرداری است.

آزادسازی اراضی ارتش به نفع شهر نبوده

وی درباره اراضی ارتش نیز گفت: در ضلع جنوبی پل شهید فروزنده شهرداری سهم داشته که ما از شهرداری خواستیم در خصوص جزئیات تغییر این سهم ها به صورت کامل گزارش دهد، لزوما تمام اتفاقات در شورای ششم رخ نداده و بیشتر در دوره قبلی بوده است اما از مجموعه شهرداری خواستیم توضیح دهند؛ نظر شخصی من این است که تصمیمات گرفته شده در مورد آزادسازی این اراضی به نفع شهر تمام نشده است.

کلینیک های پزشکی روی اعصاب مردم

رشیدی در مورد ترافیک ناشی از کلینیک های پزشکی گفت: فشار آوردیم که مکان ساختمان شیخ الرییس عوض شود، این جا دولتی است و از لحاظ قانونی هم درست نیست.

وی با بیان اینکه ترافیک ناشی از کلینیک های پزشکی روی اعصاب مردم است، افزود: در برخی ساختمان های پزشکان دیگر تخلفات زیادی صورت گرفته و حق مردم ضایع شده است.

وی در خصوص تشکیل سازمان ورزش شهرداری نیز گفت: طرح شرکت ورزشی شهرداری به منزله انفکاک بخش ورزش از سازمان فرهنگی است.

رشیدی با بیان اینکه شرکت ورزشی خارج از چارچوب وظایف شهرداری است، گفت: اما اگر مراحل قانونی را طی کند و تاسیس شود، باید اجرا شود.

فعالیت باندی و سدمعبر وانت بارها

رشیدی در پاسخ به سوال خبرنگار تبریزبیدار در خصوص ترافیک شهری و آخرین اقدامات در مورد سد معبر وانت بارها گفت: وانت بار ها در یک مقطع با فشار رسانه ها تعدیل شده بود اما متاسفانه اخیرا تشدید شده است، باید دادستانی به عنوان مدعی العموم و پلیس در این خصوص باید به صورت جدی با شهرداری همکاری کنند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه باندی در مورد وانت بار ها فعالیت می‌کند اما در مورد ترافیک شهری هم تا زمانی که در کمیسیون عمران بودم پیگیری می کردم و همچنان نامه نگاری های را در پیگیری این موضوع انجام می دهم.

About Author