آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی در جاده کرج به چالوس

اسماعیل صارمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج گفت: در راستای حفاظت از اراضی کشاورزی ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش آسارا که دستخوش تفکیک شده بود با حضور به موقع نیرو‌های جهاد و دستور مقام قضایی آزاد سازی شد.
به گزارش ساقی آذربایجان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج افزود: جهاد کشاورزی در حفاظت از اراضی کشاورزی و باغات و مقابله با ساخت و ساز‌های غیر مجاز عزم جدی دارد و برای حصول نتایج مورد انتظار باید تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌های دخیل در این حوزه مشارکت جدی داشته باشند.
صارمی از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در شهرستان کرج به عنوان یک معضل نام برد و گفت: مقابله با سودجویان و زمین خواران نیازمند برخورد جدی مسئولان و مشارکت مردم است.
او افزود: آزادسازی یادشده شامل تخریب ۱۸۶ مورد تغییر کاربری غیرمجاز از قبیل ویلا، آلاچیق، دیوار کشی، محوطه سازی و دپوی مصالح بوده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج در ادامه با اشاره به اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی در آسارا گفت: بر اساس پیگیری‌های مستمر این مدیریت، ساخت و ساز‌های غیرمجاز از طریق سامانه هوشمندسازی اراضی که برای اولین بار به ابتکار و همت سازمان جهاد کشاورزی البرز در کشور راه اندازی شده است، در کوتاهترین زمان، شناسایی، اخطار و اقدامات قانونی روی آن‌ها انجام می‌شود و با استفاده از این سامانه، تمامی ساخت و ساز‌های غیرمجاز شناسایی خواهند شد و مسئله رایج تبعیض بین شهروندان مصداقی ندارد.

About Author