آفت واگرایی و مطالبه‌گری غیرمنطقی مانع توسعه اردبیل

استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل در حوزه نیروی انسانی، ظرفیت بالایی دارد و آنچه مانع توسعه و پیشرفت شده، آفت واگرایی و مطالبه‌گری غیرمنطقی است.
به گزارش ساقی آذربایجان سید حامد عاملی در نشست با جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل اظهار کرد: جهت کاهش واگرایی در استان، باید با تلاش و همدلی، از اندیشه‌ها و نظرات نخبگان بهره‌مند شویم چرا که نخبگان، به‌عنوان بزرگان و رهبران فکری جامعه می‌توانند در حل مشکلات عمیق و رشد و توسعه متوازن استان تأثیرگذار باشند.
وی افزود: نیروی انسانی متخصص، ماهر و جوان، سرمایه هر مملکت به شمار می‌رود و اردبیل از این ظرفیت بالقوه، برخوردار است و باید باهدف توسعه و عزت استان، راهکارهای مناسب را برای بهره‌مندی از ظرفیت‌ها پیدا کنیم. استاندار اردبیل به ضرورت برگزاری جلسات هم‌اندیشی با نخبگان در راستای برطرف کردن بخشی از گرفتاری‌ها و دردهای مردم اشاره کرد و ادامه داد: در جامعه دو فاکتور مهم می‌تواند در معیشت و زندگی مردم اثرگذار باشد که یکی کشف حقیقت و کاستن از رنج و درد انسان‌ها و دیگری موضوعی است که به فلسفه زندگی انسان‌ها معنی و ارزش می‌بخشد. رئیس شورای اداری استان اردبیل با بیان این که درگذشته از بعضی فرصت‌های پیش‌آمده به نحو احسن استفاده نشده است، تصریح کرد: شاخص‌های اقتصادی اردبیل نسبت به سایر استان‌ها مناسب نیست که البته در سایر حوزه‌ها نیز شاخص‌ها ضعیف هستند و باید در آینده، این خلأها پر شوند.
استاندار اردبیل عاملی با اشاره به این که در استان‌های پیشرو، یک درصد درآمدهای اقتصادی به توسعه جاده‌ها و مسائل عمرانی تخصیص می‌یابد، اظهار کرد: در استان اردبیل نیز می‌توان با تفاهم و همدلی، آفت واگرایی و تنش را به فرصت همگرایی و وحدت تغییر داد و ظرفیت‌هایی را برای افزایش تولید ثروت، ایجاد کرد.
نماینده عالی دولت در استان اردبیل سرمایه‌گذاری در شاخص‌های اقتصادی را مهم دانست و افزود: سرمایه‌گذاران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند و در راستای تحول‌آفرینی بیش‌تر، نیازمند سرمایه‌گذاران قدر و دارای اهلیت هستیم و لذا باید زمینه حضور سرمایه‌گذاران بزرگ را در استان فراهم کنیم.
عاملی تصریح کرد: تعلیم‌وتربیت منابع انسانی، اصلی‌ترین منبع تولید ثروت است و تلاش در تربیت نیروی انسانی با بهره‌گیری از آموزش‌های صحیح، می‌تواند در کاهش بزهکاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی نیز مؤثر باشد.
استاندار اردبیل عاملی گفت: شاخص‌هایی برای تربیت جوانان و فرزندان این سرزمین باید در آموزش‌وپرورش تعریف شوند تا از روی این معیارها برای آینده جوانان، به‌صورت ویژه، برنامه‌ریزی داشته باشیم.

About Author