پیگیری بیش از ۱۵۰۰ طرح در دست اجرا در آذربایجان شرقی

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تشریح بخشی از عملکرد ۶ ماهه نخست سال جاری از پیگیری یک هزار و ۵۴۵ طرح در دست اجرا با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۳ هزار و ۶۲۹ میلیارد تومان در استان خبر داد.
به گزارش ساقی آذربایجان نادر اصغرپور با بیان این‌که با عملیاتی شدن طرح‌های یاد شده در مجموع زمینه اشتغال بیش از ۴۳ هزار نفر فراهم خواهد شد، گفت: از ۱۵۴۵ طرح در دست اجرای استان، ۹۳۶ طرح پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصدی دارند.
وی ادامه داد: در شش ماهه اول امسال هزار و ۲۸۱ فقره جواز تأسیس صادر شده است که از این تعداد هزار و ۱۵۷ فقره جواز تأسیس ایجادی و ۱۲۴ فقره جواز تأسیس توسعه ای می باشد.
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صمت استان افزود: رشد ۳۳ درصدی صدور جوازهای تأسیس در استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، نشان از علاقه مندی تولیدکنندگان، صنعتگران و فعالین اقتصادی به سرمایه گذاری در شهرک های تخصصی است.
وی تصریح کرد: بیشترین میزان صدور جواز تاسیس ایجادی مربوط به شهرک های صنعتی در شهرستان های تبریز، آذرشهر، شبستر و بستان آباد می باشد.
اصغر پور اضافه کرد: ساخت ماشین آلات و تجهیزات، محصولات فلزی فابریکی، محصولات ازلاستیک و پلاستیک، ساخت مواد و محصولات شیمیائی از جمله گروههای صنعتی بوده اند که بیشترین میزان صدور جوازهای تأسیس ایجادی را به خود اهتصاص داده اند.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی؛ وی با اشاره به ۱۲۴ جواز توسعه ای صادره در استان، گفت: میزان صدور جوازهای تأسیس توسعه ای در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۴۴ درصدی داشته و این امر توجه واحدهای صنعتی استان به افزایش ظرفیت تولید و تنوع محصولات تولیدی را می رساند.

About Author