آقایان، به شما اعتماد نداریم !

ساقی آذربایجان/ این روزها با پایان لیگ برتر در فصل نقل و انتقالات قرار داریم. از این رو تیم های لیگ برتری سعی دارند ابتدا با مشخص کردن کادر مربیگری خود نسبت به لیست اعلامی سرمربیان اقدام کنند و در روزهای اخیر هم شاهد نقل و انتقالات بسیاری خصوصا در تیم های پایتخت و اصفهان بودیم.
تراکتور تنها تیم لیگ برتری تبریز ، فصل گذشته را با خوش شانسی پشت سر گذاشت و اگر کمی چاشنی شانس و حمایت هوادارانش نبود، چه بسا این تیم هم مثل سایر تیم های فوتبال این شهر باید فصل جدید را در لیگ دسته اول آغاز می کرد. اما خوشبختانه تیم های سقوط کرده به حد کافی ضعیف بودند تا تراکتور یک فصل دیگر را هم در لیگ برتر باقی بماند، به امید فرداهایی مه گرفته و امیدی که علیل و لوچ است.
ورزش استان و بویژه فوتبال تبریز، مدتهاست که در حالت احتضار است. این واقعیتی کتمان ناپذیر است. فوتبال تبریز دقیقا صلابت و ایده آلی آسفالت خیابان هایش را دارد و روزگارش همه توفیر چندانی با مقبره الشعرایش ندارد. نحوه مدیریت فوتبالش از جنس ناوگان اتوبوسرانی اش می باشد که فرسوده و تاریخ گذشته است. دیاری که روزگاری بدنه اصلی تیم ملی فوتبال را تشکیل می داد و بزرگانی چون کریم باقری، دین محمدی، استیلی و … را به فوتبال ایران معرفی کرده است، این روزها به مدد مدیریت محیرالعقول دوستان در هیات فوتبال و سازمان ورزش و جوانان به خاک سیاه نشسته و تیم ملی پیشکش که حتی برای تامین بازیکنان مورد نیاز تیم های خود نیز آهی در بساط ندارد. در این وانفسا اما ششگلانی همچنان رییس هیات فوتبال است و سابقه مدیریتش گویا از عمر پادشاهی ناصرالدین شاه هم فراتر می رود و سرمایه دار خارج از دسترش مثل خطوط موبایل، که با صفت آتا قرار بود برای تراکتور پدری کند، نه حال و حوصله تیم داری دارد و نه قصد واگذاری!
در این بین و در روزهایی که نه خبری از تمدید قرارداد ساغلام و نه جذب بازیکن جدید است و نگرانی ها از آینده این تیم روز به روز بیشتر می شود، باشگاه با انتشار بیانیه ای از هواداران خواسته تا به مدیریت باشگاه اعتماد کنند، غافل از اینکه مارگزیده از ریسمان سیاه و سفید می ترسد و ما امروز چوب همین اعتماد را می خوریم. رئیس باشگاهی که تاکنون به اندازه اعداد طبیعی مدیر عامل بر سر کار گمارده و برای هر فصل فوتبال هم تعداد سرمربیانش بعضا بیشتر از تعداد بازی هایی است که انجام داده، چگونه می تواند موجبات آرامش خاطر هوادارانش تیم را فراهم آورد. دیگر باورمان شده که مثل فصل های گذشته وقت کشی می کنید و نهایتا با تیمی محلاتی راهی لیگ برتر می شوید و برای فریب افکار عمومی و منحرف کردن توجهات از ضعف های فنی و مدیریتی و نتایج تیم، جنگ زرگری راه می اندازید و فدراسیون را متهم به حمایت از سرخآبی پایتخت می کنید. در روزهایی که استقلال، پرسپولیس، سپاهان و … در راه بستن تیم و تقویت آن هستند، به ما نسخه اعتماد می پیچید و انتظار دارید باور کنیم که دلتان برای این تیم می سوزد. سیاست نخ نمای شما در عرصه تیم داری دیگر نه کسی را فریب می دهد و نه توجیه مناسبی برای کسب نتایج ضعیف است، بی شک اگر اندکی به گفته های خود مبنی بر عشق و علاقه تان به تیم و تبریز باور داشتید، هم شما و هم عالیجناب ششگلانی باید عطای ماندن در فوتبال را به لقایش می بخشیدید تا کسانی شاید بهتر از شما طرحی نو در اندازند. بله جناب آتا عملکرد تیم و رفتارهای ضدونقیض شما جایی برای اعتماد نگذاشته و باز باز و به تکرار باز شاهد تراکتوری در لیگ پیش رو خواهیم بود که پیش پیش چهارچرخش پنچر شده و موتورش هم شدیدا روغن سوزی دارد.

About Author