آمادگی زنجان برای تزریق روزانه ۳۰ هزار دُز واکسن کرونا

فتح‌الله حقیقی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در استان زنجان تیم‌های مختلف در بخش واکسیناسیون ساماندهی شده و آمادگی تزریق روزانه ۳۰ هزار دُز واکسن کرونا را داریم که این امر منوط به اختصاص سهمیه به استان است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون میانگین تزریق واکسن ۳۵۰۰ دُز بود، افزود: با راه‌اندازی مراکز و امکانات جدید توانستیم این رقم را به بالای ۱۰ هزار دُز برسانیم. با مشارکت سپاه واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال نیز به بیش از ۹۰ درصد رسیده است. همچنین آمادگی داریم روزانه ۳۰ هزار دُز واکسن تزریق کنیم.
این مسئول به مشارکت سپاه در توسعه مراکز تجمیعی واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: در یکی از مراکز ثابت نیز تاکنون ۱۴ هزار دُز واکسن تزریق شده و یک مرکز خودرویی هم ایجاد شده که مورد استقبال مردم قرار گرفته و در مجموع دو مرکز واکسیناسیون خودرویی در استان فعال است.
استاندار زنجان تصریح کرد: یکی از شیوه‌های جلوگیری از شیوع کرونا را شناسایی زودهنگام مبتلایان با انجام تست‌های PCR و تست‌های سریع سرپایی است که تاکنون از ۴۶۰ هزار نفر در استان تست PCR و سرپایی گرفته شده است، یعنی به ازای هر ۱۰۰۰ نفر از ۴۱۵ نفر تست اخذ شده که حجم عظیمی از این کار بر عهده بسیجیان بود.
نماینده عالی دولت در استان زنجان خاطرنشان کرد: تزریق واکسن و انجام تست‌های PCR سبب شد که استان زنجان چهار هفته دیرتر وارد پیک پنجم کرونا شود و فوتی‌های ما نیز به شکل معناداری کاهش یافته است و امیدواریم با توسعه واکسیناسیون، اقدامات هوشمند و مراعات مردم، ریشه کرونا از بین برود.

About Author