آموزش‌ متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی زنجان

مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان گفت: آموزش‌های عمومی و تخصصی به متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی استان زنجان ارائه می‌شود.
به گزارش ساقی آذربایجان لیلا اجلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان زنجان، اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح ۳۷۱۳ نفر شامل ۲۶۵۷ زن و ۱۰۵۶ مرد، مورد ارزیابی اولیه قرار گرفتند. در گام بعد ۱۵۲۵ متقاضی به تفکیک ۱۱۰۴ زن و ۴۲۱ مرد نیز استعدادسنجی شدند.
وی افزود: اجرای این طرح در سه فاز پیش‌بینی شده که فاز اول شناسایی و اولویت‌بندی مزیت‌، ظرفیت‌ و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی است. فاز دوم به توانمندسازی متقاضیان از طریق مشاوره، راهنمایی، استعدادسنجی اختصاص دارد که در این زمینه ۲۳۸۱ نفر به تفکیک ۱۹۱۵ زن و ۴۶۶ مرد مشاوره و هدایت دریافت کردند.
مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان با بیان اینکه پس از استعدادسنجی و مشاوره و هدایت، آموزش‌ها در دو بخش عمومی و تخصصی آغاز می‌شود، ادامه داد: ۱۱۱۱ نفر به تفکیکی ۹۴۴ زن و ۱۶۷ مرد آموزش‌های عمومی و ۱۰۲۹ نفر به تفکیک ۸۷۴ زن و ۱۵۵ مرد نیز تحت آموزش‌های تخصصی قرار گرفتند.
اجلی تصریح کرد: رشته‌هایی که به عنوان مزیت در استان به آن پرداخته شده، شامل قالی‌بافی، بافنده تابلوفرش، گلیم‌بافی، قلم‌زنی، خیاط لباس، ملیله‌سازی، تولیدات چرمی دست‌دوز، ویرایشگر متون، گیاهان دارویی، مترجم (کتاب و مقاله)، برنامه‌نویس، انیماتور، پرورش‌دهنده گوسفند و بز، پرورش‌دهنده زنبور عسل و ملحفه‌دوز است.
مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای متقاضیان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر آموزش‌های عمومی نظیر بازاریابی، مدیریت کسب و کار و … برای همه رسته‌ها در حال برگزاری است و دوره‌های آموزشی تخصصی نیز متناسب با هر رشته برگزار می‌شود.

About Author