سالانه حدود ۱۰۰ هزار نفر به البرز مهاجرت می‌کنند

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: متناسب نبودن بودجه البرز با تراکم جمعیت استان باعث دامن زدن به مشکلات است.
به گزارش ساقی آذربایجان علیرضا عباسی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه استان البرز ۰/۳ درصد کشور وسعت دارد اما تراکم جمعیت و مهاجرپذیری آن بیشتر از دیگر از استان‌هاست، گفت: سالانه حدود ۱۰۰ هزار نفر به البرز مهاجرت می‌کنند. بنابراین لازم است زیر ساخت‌های استان متناسب با این جمعیت فراهم شود. از طرفی متناسب نبودن بودجه البرز با تراکم جمعیت استان باعث دامن زدن به مشکلات است.
عباسی با اشاره به کافی نبودن سرانه‌های استان در زمینه آموزش و بهداشت گفت: اکنون شاخص خوبی از لحاظ متر مربع برای هر فرد وجود ندارد.
عباسی مهمترین موضوعاتی که نمایندگان استان در مجلس پیگیری می‌کنند را مربوط به فراهم کردن زیر ساخت‌ها و همچنین تامین آب شرب استان عنوان کرد و گفت: ۸۰ درصد آب استان از چاه برداشت و ۲۰ درصد مابقی از سدها تامین می‌شود.
وی به آسیب‌های برداشت بیش از حد از منابع آب زیر زمینی اشاره کرده و افزود: برداشت آب از منابع آب زیر زمینی می‌تواند منجر به فرو نشست زمین و کم شدن کیفیت آب استان شود بنابراین پیگیر اختصاص حق آبه بیشتر از سدها هستیم.
عباسی ادامه داد: تا کنون توانسته‌ایم حق آبه استان از دو سد امیرکبیر و طالقان را به دو برابر یعنی از ۵۵ میلیون متر مکعب به ۱۱۰ میلیون متر مکعب افزایش دهیم ولی هنوز تصفیه خانه برای این افزایش برداشت ایجاد نشده است که باید راه اندازی شود.

About Author