ضرورت جلب نظر سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های گردشگری ورزشی در خلخال

سرپرست فرمانداری خلخال مسعود یگانه اظهارکرد: در حالی که جمعیت این شهرستان بدلیل کاهش موالید با سرعت به سمت پیری و سالمندی در حرکت است ، بیماری‌های قلبی و عروقی ناشی از کم‌تحرکی ، خانه‌نشینی و کاهش فعالیت‌های ورزشی به علت شیوع ویروس کرونا و نیز محدودیت‌های اجتماعی اعمال شده در جامعه سلامتی مردم این شهرستان را در معرض خطر قرار داده است .
به گزارش ساقی آذربایجان وی افزود: پیش از شیوع ویروس کرونا برنامه‌های متنوع و منظمی از جمله همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی ، جشنواره‌های ورزشی و برنامه‌های نشاط‌آور از سوی اداره ورزش و جوانان اجرا و برگزاری این برنامه‌ها تاثیر مستقیمی در کاهش وزن افراد و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیردار قلبی وعروقی داشت ولی با تعطیلی این برنامه‌ها وزن مردم افزایش یافته طوری‌که این اضافه وزن در بین اعضای هیات‌های ورزشی و ورزشکاران منطقه نیز قابل مشاهده است.
وی گفت: برغم کاهش اعتبارات جاری ورزشی و محدود شدن اعتبار هیات‌های ورزشی ، پیشرفت‌های ورزشی خلخال در رشته‌های مختلف از جمله راهیابی مربیان داوران و ورزشکاران این شهرستان به تیم‌های ملی و حضور در رقابت‌های کشوری قابل توجه است.
وی با گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش بیان کرد: یکی از اولویت‌های فرمانداری راه‌اندازی جاده سلامت در مسیر خلخال به سمت تفرجگاه ازناو از طریق استفاده از حاشیه رودخانه واقع در مسیر این راه و جلب توجه خانواده‌ها برای استفاده از این مسیر است.
سرپرست فرمانداری خلخال همچنین با تاکید بر لزوم جلب نظر سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های گردشگری ورزشی افزود: به دلیل وجود ظرفیت‌های بزرگ طبیعت‌گردی و ورزشی در قله آق‌داغ ، احداث پناهگاه در این قله مرتفع استان اردبیل در راس اجرای پروژه‌های ورزشی و گردشگری قراردارد.
یگانه با اشاره به تلاش برای اجرای طرح و مجموعه گردشگری اندبیل خلخال از سوی سرمایه‌گذار جدید متقاضی اجرای این طرح گفت: در کنار حمایت از سرمایه‌گذاران جدید طرح‌های گردشگری ورزشی ، بدلیل کسب تجربه تلخ گذشته از اجرای ناقص طرح‌های گردشگری امور مربوط به سرمایه‌گذاری‌های جدید گردشگری را با احتیاط و توام با تدبیر پیش می‌بریم.
او بیان کرد: در اجرای پروژه‌های گردشگری با راست‌آزمایی و یقین از اهلیت سرمایه‌گذاران متقاضی طرح‌های گردشگری عمل کرده و اراضی ملی را به سرمایه‌گذارانی واگذار خواهیم کرد که توان مالی کافی برای اجرای پروژه را داشته باشند.
سرپرست فرمانداری خلخال گفت: برای حمایت از ورزشکاران و هیات‌های ورزشی از توان و ظرفیت بانک‌های خصوصی استفاده خواهیم کرد.

About Author