آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند مشکلات خود را حل کند

-مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی گفت: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند مشکلات خود را حل کند زیرا که امر تعلیم و تربیت یک امر ملی است و باید تمامی دستگاه ها همکاری داشته باشند.

فرهاد فرهودی روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آذرشهر اظهار کرد: توجه به مناطقی که سرانه آموزشی پایینی دارند جزو سیاست‌ها و اولویت‌های دولت است و در استان نیز این سیاست دنبال می‌شود و مناطقی که سرانه آنها از متوسط استانی پایین‌تر باشد مورد توجه بیشتر قرار می‌گیرد.

وی توسعه فضاهای آموزشی را از اولویت‌های این اداره کل عنوان کرد و ادامه داد: در همین راستا، بیشتر طرح‌های عمرانی آموزشی در استان در شهرستان‌هایی اجرا می‌شود که از نظر سرانه آموزشی کم برخوردارند.

فرهودی به سفر دوم رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی و اجرایی شدن ۷۰ درصد مصوبات آموزشی این سفر در شهرستان آذرشهر اشاره کرد و گفت: سه مدرسه با ۲۱ کلاس درس و هزینه کرد ۳۰۰ میلیارد ریال در جریان این سفر تحویل آموزش و پرورش شد و تا پایان سال نیز، سه مدرسه با ۱۳ کلاس درس در مناطق گوگان و آذرشهر با هزینه کرد ۱۸۰ میلیارد ریال تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

وی ادامه داد: از مجموع ۴۸۰ میلیارد ریالی که برای اجرای این طرح‌ها در شهرستان آذرشهر هزینه شده ۱۰۰ میلیارد ریال از سوی خیرین و بقیه از سوی دولت تأمین شده است.

فرهودی همچنین بیان کرد: اداره کل نوسازی استان در مرداد ماه امسال هشت میلیارد ریال تجهیزات به آموزش و پرورش آذرشهر و گوگان تحویل داده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان با اشاره به سیاست اصلی این دستگاه مبنی بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام گفت: در مدت سه سال تمامی پروژه‌های نیمه تمام این حوزه را تکمیل کرده و تحویل آموزش و پرورش استان خواهیم داد.

فرهودی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند مشکلات خود را حل کند زیرا که امر تعلیم و تربیت یک امر ملی است و باید تمامی دستگاه‌ها همکاری داشته باشند.

About Author